Gå til innhold

Er jenta mi på 8 mnd veldig sent ute?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bekymrer meg for jenta vår på 8 mnd som ikke krabber eller sitter selv. Åler seg litt fremover på magen. Det har hun gjort på samme måte siden 6 mnd. Virker som utviklingen har stoppet opp. Hun nekter også og ligge alene på gulvet og leke. Vil helst sitte på armen hele tiden. Noen tips til hvordan jeg kan lære henne å leke litt alene. Hylskriker så fort jeg tar et skritt unna henne. Er såå sliten av å ha noen klengende på meg hele tiden. Må til og med ha henne på fanget på do for å unngå hyl. Skikkelig mammadalt har hun blitt. Pappa vil hun ikke være hos heller. Jeg blir sprø snart!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg desverre ikke hvordan så gamle barn er, men det jeg vet er at jeg ALDRI ville hatt ungen min på fanget når jeg er på do! Hun tar nok ikke skade av å hyle noen ganger, før hun venner seg til at du sitter alene :)

Skrevet

Jeg er i samme "sko" som deg.. Jenta mi er 9 mnd, snart 10 mnd, og ikke sitter hun seg opp selv, ikke krabber hun, hun skubber seg bak over, ruller, og går i en sirkel på magen på gulvet... Men når sant skal sies har hun ikke likt å ligge på magen før nå i juli... Hun er også en kjempe mammadalt, og det er skikkelig slitsomt... Så er sikkert ikke noen trøst, men du er ikke alene

Skrevet

Vi har diskutert dette med å la henne gråte litt liggende på gulvet for å venne seg til det. Helsesøster sa at da kunne barnet føle at mor ikke tok signalene barnet sender på alvor og bli utrygg på mor. Og det vil jeg jo ikke. Og hun gråter med en gang hun blir lagt ned. Tror hun maks har hatt 1 minutt på gulvet alene i hele sitt liv. Men om dette fortsetter kommer jo mor til å bli gal! Er såå misunnelig på alle som har glade barn som leker alene

Skrevet

Det som er viktig er å kunne høre forskjell på gråtingen.. Vår jente klager litt først, og kommer vi ikke ser hun rundt seg, og ser hun ingen av oss HYLER hun... Men noen ganger er det bare for å vite at vi er der, og andre ganger igjen er hun kjempe misfornøyd og trenger litt kos....

Skrevet

hehe, sikkert ikke kjekt for deg at jeg begynner å le, men jeg ser det liksom for meg:)lillejenta mi kan også bli litt sånn, spes de siste timene før sengetid - da er hun trøtt:) de har jo et enormt behov for kos og nærhet, lek...osv, men det vet du helt sikkert:) hun kommer nok over det etterhvert som hun beveger seg mer og kan utforske rommet:) kanskje hun kjeder seg:):)

Skrevet

Kjeder seg tror jeg er fulltreff! Det skal skje noe hele tiden. Men hun får stadig nye leker og greier, men det er allikevel kun det som skjer på armen eller fanget som er stas. Tenker at det kanskje er derfor hun er så sent ute med å krabbe også. Får jo aldri øvd når alt hun gjør på gulvet er å gråte for å bli tatt opp igjen

Skrevet

Jenta vår HATET å ligge på magen.. Hun så ikke noe som var rundt seg eller noe, fordi hun ikke kom seg rundt på egenhånd. Hun elsker å sitte i stol, eller bli satt på gulvet for da er det mer "oversiktelig"... Noen tips til hva man kan gjøre med slikt?

Skrevet

Kjør en slags ferbers metode på gulvet! Du kommer til å bli sprø hvis du fortsetter i dette sporet. Hun må jo lære seg til at det ikke er naturlig å sitte på folks fang på wc. Og de har ikke vondt av å gråte littegrann!

Skrevet

For det første er ikke 8 måneder sent ute når det gjelder krabbing. For det andre går hun gjennom en periode med separasjonsangst nå og hun liker ikke å slippe deg av syne. Den perioden vil gå over så dete kommer ikke til å vare evig.

Prøv å legg henne ned på gulvet og legg deg ned sammen med henne og gi henne oppmerksomhet. Gråter hun da så synes jeg det er greit for hun har jo deg der. Etterhvert kan du legge henne ned og sette deg ved siden mens du leser avisen mm. Forhåpentligvis vil det gå bedre og bedre. Ikke rart hun ikke krabber når hun ikke får noen trening på gulvet.

Skrevet

Uff høres slitsomt ut.

Hvis det ikke er hyyyling bare sutring så er det bare å la henne ligge.

Kanskje du kan prøve å sette deg ned med henne, gi henne leker( noe med lyd ) som fanger oppmerksomheten hennes og gradvis trekke deg unna henne gang etter gang.

Sikker litt tungvindt, har egentlig bare en brainstorming her :=)

Og det med at du må ha henne med på do, på fanget... hehe ( litt morsomt, ikke stygt ment)

Bare la henne gråte mens du er på do, hun tar ikke noe skade av det :)

Masse lykke til :)

Skrevet

Hei jeg har en gutt på 8 månder! han var også sånn når han var 5 månder! jeg lot han ligge å se seg selv i speile. det syntes han var morre. etter det så gikk de bra å ligge på gulve.. hadde også en suveren bebygym. nå er han ikke ett fangebarn får å si det sånn!!! han elsker å lek seg selv på gulve.. men han starta å go atme soffaen når han va 7 månder da... så jeg har det probleme at jeg ikke får så mye kos fra min lille...

Skrevet

Hei, vil gjerne gi deg et godt råd som egentlig allerede er gitt. Legg deg på gulvet med henne. Ligg på gulvet med henne. Det har vi gjor med jenta vår ( også 8 månder) siden hun var 4 månder og ikke ville ligge alene.Det virker!!!!

Nå i det siste kan hun krype rundt og leke i over en time uten oppmerksomhet, tror det har noe å gjør med at hun er veldig trygg .

Men bare så det er sagt så er ikke 8 månder sent ute med å ikke krype eller sitte.

Mellom 9og 11 månder er gjennomsnittet sa hs til oss.

Det kan jo være hun kjeder seg da, men var tulle har krypt siden 7 månder og det er først i denne siste uken hun kan leke så lenge alene selv om hun kommer seg dit hun vil en stund.

Det kan virke kjedelig å ligge så mye på gulvet en stund , men det er jo bare for en periode . Selv er jeg nesten litt snurt at hun plutselig ikke trenger meg så mye lengre he he

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...