Gå til innhold

Er det virkelig trygt å gi de små kavringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gav det til min lille snuppe på 8 mnd. Men når hun sugde og gnagde på den så løsnet det jo store biter. Hun hostet og harket og spyttet de ut, men jeg syns jo det kjempeskummelt.

Tror ikke jeg tør å gi henne kavring igjen på en stund. Hva om hun setter den i halsen da? Kavringbiter er vel akkurat like farlige som klinkekuler? Er jeg heeeelt på jordet nå?

Hva syns dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du vet vel at det er mye sukker i kavringer? he he he

Men sett bort ifra det så hadde jeg vært litt tilbakeholden med å gi det enda... da de ikke har helt teknikken inne på å spise store biter enda..

Skrevet

Nei, du skal ikke gi kavring, for som du oppdaget så er ikke det bra for babyen fordi den kan sette det i halsen. Gi heller skalk av brød.

Skrevet

her har mini fått kavring fra han var 6mnd...men kun hos oldemor! er og har alltid vært flink til å klare biter med mat

Skrevet

Min første klarte ikke å få store biter ut av kavringen så tidlig, det er jo nettopp det som er fint med dem, at det ytterste laget blir fuktig og kan gnages av uten at det løsner store biter av kavringen. Når kavringen blir ordentlig våt og begynner å gå i oppløsning kan man jo bare bytte den ut med en ny en! Det gjorde ihvertfall jeg, og hun har spist uendelig mange kavringer fra 6-7 måneder med stort hell og elsker dem fortsatt, 2 år senere.

Det er IKKE sukker i alle kavringer, de aller fleste dagligvareforretninger (ihvertfall her jeg bor) selger sukkerfrie fullkornskavringer, og noe særlig sunnere snacks til barna tror jeg man må lete lenge etter.

Skrevet

Sukkeret tenker jeg ikke på nei. Hun svelger det jo ikke akkurat. Hun bare gnager på. Tror ikke hun får i seg noe i det hele tatt.

Men det er de klumpene ja. Jeg har akkurat tatt førstehjelpskurs med tanke på at hun kan sette mat eller ting hun måtte finne i halsen, og etter å ha prøvd førstehjelp på babydukken så er jeg enda mer redd.

Det er godt å ha kurset i bakhodet i tilfelle, men nå er jeg enda mer bevist på hva som kan skje.

Skrevet

Prøv med et knekkebrød. funker fint her. Blir litt smuler men pytt pytt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...