Anonym bruker Skrevet 12. september 2007 #1 Skrevet 12. september 2007 har termin i mars. Skal fullføre mitt siste år på høyskole, ferdig til våren. Til høsten søker jeg på studium, men tar permisjon fra det. Men vurderer å ta 15poeng på høsten. - kan jeg ta eksamen til jul, selv om jeg har permisjon fra de resterende 45poengene? - hvor mye penger får jeg fra mars frem til august, og hvor mye penger får jeg fra august av? må vel legge til at jeg IKKE skal bo sammen med barnefaren før i juli, og at han tjener ganske mye...
Gjest1 Skrevet 17. september 2007 #2 Skrevet 17. september 2007 Mener nettopp å ha lest et sted at man ikke kan ta eksamen når man er i permisjon.
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 18. september 2007 #3 Skrevet 18. september 2007 Gjest1 kan ha rett ang at det ikke er mulig å ta eksamen når en har permisjon, men dette er forskjellig fra skole til skole, så du må ta kontakt med den skolen det gjelder for å høre om du kan dette. Noen skoler tilbyr jo prosentvis permisjon. Uansett så har det ingenting å si for Lånekassen om du tar permisjon eller ei, og siden du uansett er ferdig med utdanninga di gjør det ikke noe om du stryker på eksamen, så du trenger ikke ta permisjon. Fra 3 uker før termin/fødsel og 39 uker etter får du fødselsstipend på 8290 kr i mnd så lenge du er student selv om det er sommerferie inni mellom siden du skal melde deg opp til høsten. Tjener barnefar over 24 450 i mnd får du ikke forsørgerstipend, ellers kan du søke om dette. Vet ikke åssen det er med dette stipendet når dere ikke bor sammen når du ikke er registrert enslig forsørger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå