Gå til innhold

Dere som har prøvd modningsakupunktur...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har prøvd modningsakupunktur - hvor mange behandlinger og hvor mange dager/uker tok d før fødselen var igang?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde modningsakupunktur. Tror jeg fikk 1 uke før beregnet termin, og hadde kun den gangen. Jeg fødte 10 dager etter, men fikk vannavgang 9 dager etter akupunkturen, men riene kom ikke igang før dagen etter.

Fikk akupunktur for å få riene skikkelig igang, og det hjalp :)

Skrevet

Dytte dytte.

Jeg har ikke tatt det, men skal. Fikk beskjed om at det ikke fremskyver fødselen, men gjør den raskere. Nettopp derfor skal jeg få det. Har hatt to fødsler på over tre døgn, så jeg håper det hjelper. De ville ikke gjøre det før i uke 40, så da må det vel være en viss sjanse for at det fremskyver fødselen. Kan ikke skjønne hvorfor de ikke kan gjøre det før hvis det ikke er slik. Ikke vet jeg.

Skrevet

hei! jeg tok modningsakupunktur, hadde til sammen 3 behandlinger. hadde 1 behandling på en tirsdag å di 2 neste behandlingene tirsdag og onsdag uken etterpå. når jeg tok den siste timen så fikk jeg vite at jeg hadde 4cm åpning (jeg som skulle klage på at d ikke virket), men hadde ingen rier eller noe. dagen etterpå (torsdagen) fødte jeg verdens nydeliste gutt, som imorgen er 1 uke gammale :)

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

Så man kan begynne med det i uke 38 altså?? Har vært skikkelig treig med førstemann, og vil gjerne slippe å gå så mye over denne gangen av personlige grunner. Hvor rundt Oslo-Drammen-Tønsberg gjør de det og hva koster det??

Skrevet

Dette hørtes jo positivt ut! =) Takk skal du ha. Håper d virker like godt for meg.

Skrevet

Jeg fikk beskjed om at d både kunne framskynde fødsel og gjøre fødselen LITT enklere. D er i alle fall godt nok for meg!!! ;-) Håper d vil hjelpe for deg denne gangen!

Skrevet

Celina & Emil: Så bra at d virka. Og kjempegreit å ikke merke noe før man har 4cm åpning da!!! =D He he. Kjekt. Jeg har bare hatt 1 behandling enda, men skal tilbake på mandag.

moonlight83 m/Martine: Jeg er 36+5 nå, og hadde første behandling igår, og d var ikke noe problem å begynne nå sa hun. Hun som tok akupunkturen på meg er jordmor i tillegg, så jeg håper at hun har litt peil på hva hun snakker om! =D

Hvor d er noe sånt i Oslo-Drammen_Tønsberg aner jeg ikke, men jeg betalte i alle fall 400,-, men d er kun for 1. behandling. De som jeg skal ha etterpå koster 300,-.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...