Gå til innhold

Hva er det? Allergisk reaksjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skulle legge vesla på 15 måneder i kveld. Og ser da at hun er knallrød, varm og litt "hoven" i huden fra knærne og ned til ankelen. Bare på utsiden av beina. Syns hun hadde tendensen på ene kinnet tidligere på kvelden, men det forsvant igjen.

Noen som kjenner igjen beskrivelsen og vet hva det kan være? Har ikke turt å legge henne før jeg ser om det sprer seg... Bør jeg ringe legevakt kanskje? Virker jo som hun har det greit.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Allergisk reaksjon på hva? Hvis det kan være det, så har du kanskje noen formeninger om hva reaksjonen kan komme av? Isåfall hadde jeg nok ringt legevakta.. Hvor gammel er hun da?

Skrevet

Sorry, så det nå, 15 måneder.. Har ho spist noe ho ikke pleier da?

Skrevet

Kan høres ut som utslett ja. Elveblest kanskje. Var plaget med det da jeg var liten og gikk gjennom en haug med dietter og tester for å finne ut hva jeg reagerte på.

Men veldig vanskelig for oss å si hva det kan være. Hun har ikke feber sant? Ville fulgt med det.

Skrevet

hadde ringt legevakten for sikkerhets skyld jeg..det du beskriver med hoven, varm og rød hud er jo tegn på at kroppen bekjemper noe.. klør hun? du sier hun virker ok, så da regner jeg med hun puster normalt..

Har hun spist noe nytt idag da? nytt vaskemiddel etc etc..??

Skrevet

Jeg lurer på om det ikke er matallergi det er snakk om. Så vidt jeg vet har hun ikke fått noe nytt å spise eller brukt nye klær, vaskemidler eller annet. Men hun har jo vært i barnehagen, så jeg er ikke sikker.

Formen hennes forblir bra, så jeg har lagt henne, og kommer til å sjekke innom av og til. Hun har hatt noen småallergiske reasjoner tidlgere også, men med helt annet utslag. Blir nok helt fin igjen til i morgen regner jeg med :)

Takk for alle svar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...