En liten mamma Skrevet 12. september 2007 #1 Skrevet 12. september 2007 .... som fødte babyen sin og sa stille: "au, det gjør litt vondt" -og vips var babyen ute! Var en del mer lyd i meg da jeg fødte, syns jeg å huske!
Bananas m 1 barn + en i magen Skrevet 12. september 2007 #2 Skrevet 12. september 2007 Hehe, var ENDEL mer lyd i meg også ja.. hihi..
Labbetøs Skrevet 12. september 2007 #3 Skrevet 12. september 2007 Jeg var helt stille jeg. Litt mye kanskje. Jeg var helt borte av smerter i en periode, så gubben måtte holde rundt hoftene mine så jeg ikke skulle falle om. Hehe. Det er litt rart å tenke på nå i etterkant.
Gjest Nydelige Christina+1pp Skrevet 12. september 2007 #4 Skrevet 12. september 2007 Jeg skrek mye jeg.! Men på slutten besvimte jeg nesten, tenkte ikke på noe annet at jeg ville vekk fra alt:-)
MathildeC Skrevet 12. september 2007 #5 Skrevet 12. september 2007 Samboeren min erter meg fortsatt fordi det eneste jeg sa var "Oj sann" og "Uff da"... Synes det er rart selv jeg ikke bannet o.l for det kan jeg gjoere til vanlig!
Anonym bruker Skrevet 12. september 2007 #6 Skrevet 12. september 2007 Hun i dag? Hun hadde epidural i store mengder da...kanskje ikke rart hun ikke kjente stort?
Anonym bruker Skrevet 12. september 2007 #7 Skrevet 12. september 2007 synes det virker så merkelig med epidural.. man blir jo snytt for litt av opplevelsen? press når jordmor sier det liksom? all forståelse til de som vil ha det altså,men jeg håper jeg slipper det på mine neste fødsle.
Turid Laila Skrevet 12. september 2007 #8 Skrevet 12. september 2007 Jeg hadde epidural og ble ikke snytt for noenting! Kjente ALLE rier og pressriene var kjempevonde selv med epidural. Presset helt av meg selv uten at noen sa, "nå må du presse" eller "nå har du en ri". Så ingen er like! Jeg hadde sykt vondt, og tør ikke tenke på hvor vondt det hadde vært uten epidural!
Gjest Skrevet 12. september 2007 #9 Skrevet 12. september 2007 herregud jordmora masa sånn på meg, har du en ri? har du en ri nå? kunne kverka dama akkurat da, ja jeg har en ri for faen!!! haha:P joda hun var flink men hun hadde jo epidural.. jeg vil tro det lindrer noget uansett altså..
Anonym bruker Skrevet 12. september 2007 #10 Skrevet 12. september 2007 Jeg kjente da heller ikke når jeg hadde ri, og jeg hadde ikke epidural. Var nemlig vondt hele tiden, så jordmor måtte fortelle meg også når jeg hadde ri.
*Rutletutt* Skrevet 13. september 2007 #11 Skrevet 13. september 2007 Jeg kjente GODT da jeg hadde rier selv om jeg hadde epidural...tar jo ikke vekk pressriene da...ikke hos meg iallefall. Det er vel kanskje forskjellig hvor stor "dose" en får? Følte meg absolutt ikke snytt for noenting, jeg;o)
Liten gutt i magen<3 Skrevet 13. september 2007 #12 Skrevet 13. september 2007 Takk og lov for at det finnes epuideral!
Mayken Skrevet 13. september 2007 #13 Skrevet 13. september 2007 jeg hadde epidral under åpningsriene, men når det nærmer seg full åpning og tiden for pressrier, skrur de jo av epiduralen. Får drypp i stedet, for å få opp riene. Det skjer også ofte at fødselen varer litt lengre enn nødvendig når man har apidural, så det har sine fordeler og bakdeler. Da Ina var kommet langt ned i bekkenet kjente jeg absolut alt. og pressriene kjente jeg i hvertfall. Da de klippet meg gråt jeg, og da de plasserte vakumet på hodet hennes og dro henne ut, trodde jeg at jeg skulle dø. Så tror nok ikke at jeg ble snydt for noe fødselsopplevelse. Hvis dere mener at vi ikke kjenner nok under fødselen, når vi har epidural, tror jeg rett og slett jeg står over å få flere barn. For mer vondt enn det jeg hadde da, tror jeg ikke jeg takler.
Synne&TheTerminator Skrevet 13. september 2007 #14 Skrevet 13. september 2007 Eneste som kom ut av munnen min når eg fødte var au... Å jeg hadde ikke bedøvelse.... Men jeg var helt ruset nesten av meg selv..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå