snart mamma til to gutter :-) Skrevet 12. september 2007 #1 Skrevet 12. september 2007 min lille sønn på 3 uker har så mageknip og hører at sukkervann hjelper... noen som vet hvordan jeg blander dette ?
Frukten og To små Skrevet 12. september 2007 #2 Skrevet 12. september 2007 vet ikke rett dosering, men du skal koke vann og tilsette sukker.
3barnsmamman Skrevet 12. september 2007 #3 Skrevet 12. september 2007 Tror det er 1 ss sukker pr dl vann.....
Frukten og To små Skrevet 12. september 2007 #4 Skrevet 12. september 2007 ja, det er ihvertfall ikke mye sukker man skal bruke!
FrøkenGlad m jente i magen? Skrevet 12. september 2007 #5 Skrevet 12. september 2007 Kok opp sukkervann, ha litt på en enggangssprøyte og gi det når smertene er på det verste. Sukkervann virker ikke forebyggende. Gi ca. 2-3 ml. i timen. 1 dl vann til en strøken spiseskje sukker. http://www.dinbaby.com/dinbaby_site/innhold/kjerringr_d/luftsmerter_kolikk
cowboylaila Skrevet 12. september 2007 #6 Skrevet 12. september 2007 sukkervann er sterkt frarådet nå... tenk hvor mye sukker den lille kroppen får i seg.. Det er gjort undersøkelser på dette og det er ikke bra for blodsukkeret til barnet..
trollemor med hybelboer Skrevet 13. september 2007 #7 Skrevet 13. september 2007 Heisann... Vår datter hadde da hun kom til verden også mye vondt i magen, vi trodde hun fikk kolikk og prøvde også med sukkervann når det var på det værste... så viste det seg da hun var 9 uker gammel og jeg endelig fikk en lege til å legge oss inn at hun hadde melkeintoleranse, og da har problemer med å spalte melkesukker, ( hun tålte ikke morsmelk...)så sukker hadde ingen effekt da for å si det slik.... men det som hjalp var å stadig bytte bærestilling, så tarmene fikk god bevegelse... prøv å tøye bena opp mot magen og maser magen litt også... veksle med å bære barnet hengende over armen og opp på bryst og skulder, så tarmene får bevegelse...håper det kan hjelpe... Det er ikke godt å se sitt barn ha smerter, det vet jeg alt om... lykke til ;o)
Terningkast6-7 times lucky??? Skrevet 13. september 2007 #8 Skrevet 13. september 2007 Jeg fikk "oppskrift" på sukkervann av min gamle bestemor jeg. To teskjeer sukker til en desiliter vann, og gis med skje.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå