Gå til innhold

Hjelp! mye hjertebank.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

uff dette begynner å blir plagsomt. og blir litt bekymret. jeg har til stadighet "hjertebank" kjennes ut som det hopper over et slag også plutselig slår neste slag hardt og høyt. ubehagelig, men menst av alt lurere jeg på om det er "vanlig" eller hva kan det være?? flere som har det sånn?? skal ikke til jordmor før 25. derfor spør jeg dere

snill å svar hvis dere vet...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har opplever høres veldig ut som ekstraslag - dette er helt normalt å få under graviditet og helt ufarlig. Grunnen til at det kjennes ut som hjertet hopper over et slag er et ekstraslag som kommer rett etter et vanlig slag. Dette slaget gir ikke puls fordi hjertet ikke har fyllt seg opp fra forrige slag ennå. Deretter tar hjertet en liten pause pga ekstraslaget, så det rekker og fylle seg _mer_ enn vanlig og dermed kjennes neste hjerteslag ekstra tungt ut.

PS selvfølgelig hvis dette er ubehagelig eller du ikke ble roligere - bør du snakke med noen før neste kontroll. Ingen grunn til å gå lenge med unødige bekymringer. Lykke til.

Skrevet

Hei!

Er du flink å drikke?? Jeg fikk ofte hjertebank når jeg var gravid viss jeg ikkje hadde nok væske i kroppen.

Skrevet

heisann :) jeg har det på akkurat samme måte,like før jeg dør tenker jeg noen ganger, er blitt fortalt at dette er veeeeldig normalt,sier seg selv at hjertet må pumpe dobbelt så mye ;) er i uke 24 nå og var hos legen på fredag,der målte de blodprosenten min og den hadde steget (noe den skal) og det har vel alt med saken å gjøre tenker jeg.. venter nr 2 og kan ikke huske at jeg hadde det slik med førstemann som er ei jente,venter nå gutt,så da kan man jo spekulere videre i det :) ønsker deg lykke til, det går helt sikkert bra og du er ikke alene om disse tankene :)

Skrevet

Hmmm....hatt det sånn før jeg ble gravid og....i tillegg til å innimellom å føle at lungene ikke tar opp luft, og får ikke puste et par sekunder. Veldig ubehagelig, men tviler på at det er farlig. Hatt det sånn i mange år. MEN spør jordmor og evt lege hvis du er bekymret. De vet nok mye bedre enn meg:)

Skrevet

Dette er ikke noe farlig. Det du beskriver høres akkurat ut som ekstraslag, helt ufarlige, og de kommer pga hormonpåvirkningen bl annet. Jeg hadde det de 14 første ukene, gikk til legen, og ble utredet med 24 timers EKG, og konklusjon: ufarlige ekstraslag. Nå er jeg 18 uker, og de er borte

Skrevet

Jeg har sånn også. Innimellom til vanlig og, men mye oftere nå når jeg er gravid. Det er ganske så normalt og ikke farlig:)

Skrevet

slik har jeg det i perioder om jeg ikek er gravid og jeg:o) spurte legen min om det,er helt ufarlig,men ubehagelig

Skrevet

tusen takk for mange svar. roet meg ned nå. vanligvis leser man her om plager folk har. men liksom ikke lest noe om dette, derfor lurte jeg litt på om det var vanlig.

skal nevne det for jordmor, men er rolig nok til å vente.

Nok engang tusen takk

Skrevet

Hei!

Jeg råder deg å til å ta blodtrykket, jeg har det slik og det viste seg at jeg har høyt blodtrykk. Da må man jo ta visse forhåndsregler. Håper det ikke er det, men det er jo lurt å teste. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...