Anonym bruker Skrevet 12. september 2007 #1 Skrevet 12. september 2007 Er i uke 23.Har tidligere kjent liv nesten hver dag,men den siste uka lite og de 3 siste dagene ingenting.Flere som har eller har hatt det sånt?Blir bekymra for knøttet.
Gjest Skrevet 12. september 2007 #2 Skrevet 12. september 2007 Det kan jo være store forskjeller på dette, noen babyer er aktive hele tiden, og andre har "ferie" i perioder... Dersom du er bekymret, ville jeg ringt føden og hørt hva de sa.
brummemamma- Skrevet 12. september 2007 #3 Skrevet 12. september 2007 Det er veldig lett å bekymre seg over variasjon i hvor mye liv man kjenner, det har jeg selv gjort, og gjør enda. Jeg er i uke 27 og selv om jeg nå kjenner liv hver dag er det vanskelig å finne et bestemt mønster, når jeg var kommet så langt som deg var det enda mye mer varierende. Jeg har prøvd å lese en del om hva som er "normalt", og så tidlig som i uke 23 er det ikke uvanlig at det går dager mellom hver gang man kjenner liv. Selv om det ikke er uvanlig skjønner jeg godt at du er urolig - det er vanskelig å unngå når vi går med disse knøttene inne i oss, og kjenner etter hele dagen, så viss du ikke kjenner noe snart kan du jo ringe jordmor eller føden og spørre om en ekstra time, så de kan lytte etter hjertelyden. Lykke til.
FrøkenGlad m jente i magen? Skrevet 12. september 2007 #4 Skrevet 12. september 2007 Prøv med iskald saft, juice eller vann og legg deg ned å kjenn etter en stund. "Dytt" litt forsiktig og hint litt til magetrollet:-) Hvis du fremdeles ikke kjenner noe kan du heller ringe føden, jm eller lege. Dersom du ringer føden får du nok beskjed om å gjøre det jeg skrev uansett først.. Har du derimot prøvd på forhånd kan de heller be deg komme med en gang evt. hold oss oppdatert:-) Vet du hvordan morkaka ligger?
Lill,<3Rikke&Patrick<3 Skrevet 12. september 2007 #5 Skrevet 12. september 2007 Hadde blitt nervøs jeg også...men sikkert ikke noe og være redd for... er det ikke fra uke 26 man SKAL kjenne liv hver dag...!?! Men ring jm eller noe så slipper du og gå og uroe deg unødig;)))
Anonym bruker Skrevet 12. september 2007 #6 Skrevet 12. september 2007 Har prøvd alt dette.Morkaka ligger i front.Har hørt at dette kan være vanligt for noen,men har kjent så mye liv hver dag så lenge.Bekymrer meg vel uten grunn,men det er vel sikkert ikke siste gang i løpet av svangerskapet jeg kommer til å gjøre det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå