*2 LyKkEtRoLL* Skrevet 12. september 2007 #1 Skrevet 12. september 2007 Sa ikke i fra om det til meg når jeg hentet datteren min i dag. Datteren til venninna mi tisset på seg i dag, og da hun ikke hadde ekstra truse i bhg, så tok dem da min datters ekstratruse som lå i kurven hennes og ga den til denne jenta... Greit nok, det er datra til venninnen min, men det er jammen ikke greit allikevel!!! Var venninna mi som ringte nå i kveld og sa det til meg, sa dem skulle kjøpe ei ny truse til jenta mi, og hun syns overhode ikke dette var greit selv... Kan dem virkelig bare gjøre slikt??? Hvordan ville dere reagert i mitt tilfelle (og venninna mi sitt). Truser er jo ikke slikt man byttelåner av hverandre da... Jeg kommer nok til å nevne det i morgen når jeg leverer jenta mi, og ihvertfall spørre hvorfor i alle dager jeg ikke får beskjed om at dem har gjort det. Dem har ikke en gang plass ved siden av hverandre, så kan ikke tatt fra feil kurv heller...
Gjest ninja & mikrovampyren:) Skrevet 12. september 2007 #2 Skrevet 12. september 2007 Uhh.... vask det? Er dette så fælt?
Turtelduen Skrevet 12. september 2007 #3 Skrevet 12. september 2007 Vet du, det hadde ikke jeg reagert på... De låner jo bleier av hverandre... Og de trusene var jo rene... Skulle jenta gå uten truse da? Eller skulle mora dra hjem for å hente en ekstra truse til lillejenta?
adelia*termin 18/10* Skrevet 12. september 2007 #4 Skrevet 12. september 2007 det der hadde jeg ikke giddet å bry meg om....
Mom2Two Skrevet 12. september 2007 #5 Skrevet 12. september 2007 Ja, giiiiid, hun kan jo dø eller noe.... Synes du overreagerer totalt... Barn har vel sjelden kjønnssykdommer etc. Kanskje de tenkte det var greit siden hun var venninna di, og at det da kanskje ikke var så farlig. Jeg liker heller ikke at de låner klær av barnet mitt, men står et barn der uten truse, hva skal de gjøre da?
~sjiraff~ Skrevet 12. september 2007 #6 Skrevet 12. september 2007 Synes det er bedre å låne en truse av andre enn å la ungen gå uten... Jeg antar da at du vasker trusene før du legger de i skiftekurven? Men de burde absolutt ha sagt fra til deg!
3b@rnsmor-30* Skrevet 12. september 2007 #7 Skrevet 12. september 2007 ser ikke noe problem jeg.. er vel bare å få den vasket og tilbake vel???
Odine! Skrevet 12. september 2007 #8 Skrevet 12. september 2007 Jeg synes det er i orden at de får låne av hverandre, også undertøy. Truser kan vaskes. Men det hadde vært greit for deg å vite at du måtte ta med ei ny ekstra-truse, så de burde ha sagt ifra om det til deg.
Expat Skrevet 12. september 2007 #9 Skrevet 12. september 2007 Siden alle de andre sier du overreagerer så skal jeg overreagere med deg! ÅÆSJ! Låner ikke bort undikker vel!
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 12. september 2007 #10 Skrevet 12. september 2007 jøss, og hva er problemet? Vasker dere ikke trusene deres?
Skravlemamman Skrevet 12. september 2007 #11 Skrevet 12. september 2007 Synes du overdramatiserer. Den andre jentas foreldre må jo passe på at hun har nok skiftetøy, og du ville vel ikke at hun skulle være truseløs...Kast trusa, dette er nok ikke et hverdagsproblem i barnehagen..
ettie Skrevet 12. september 2007 #12 Skrevet 12. september 2007 Hadde reagert med dersom de hadde byttet lue. Hva mener du bhg burde gjort i denne situasjonen da? Forstår at mange kan føle at dette er å trå over en grense, personlig gjør jeg ikke det. Ikke når det er snakk om så små barn. De har vel verken utflod eller menstrasjon nå. Og noen dråper med tiss går lett bort etter en runde i vaskemaskinen. De burde ha gitt deg besked, men har nok glemt det i farta tenker jeg. Har en viss forståelse for at du reagerer på dette, men må si at hadde jeg vært veninnen din hadde jeg beklaget til DEG...og hatt med meg ekstra tøy i bhg. Personlig synest jeg det var ok av bhg at de lot denne jenta låne truse av ditt barn, siden både de er venner og mødrene. Kan jo være bhg har vist om dette da.
*Bluberrypai*og 3 prinsesser=) Skrevet 12. september 2007 #13 Skrevet 12. september 2007 Kan da for alt i verden ikke se noe problem. Trusa var jo ren ikke sant??? Eller vasker du ikke undertøyet til jenta di. At dem glemte å si ifra er jo litt kjedelig, men alle kan glemme en gang. Kan ikke skjønne hva du å venninen din reagerer over
*dum&deiLig*™ Skrevet 12. september 2007 #14 Skrevet 12. september 2007 Du burde fått beskjed slik at du kunne ta med en ny ekstratruse, men ellers ser jeg ikke helt problemet? Hadde venninna di vært på besøk og datteren hadde hatt et uhell, hadde du ikke lånt bort en truse til jenta?
To fine gutter Skrevet 12. september 2007 #15 Skrevet 12. september 2007 Hvorfor gjør det noe? Hva om det var din jente som manglet truse, synes du ikke hun kunne lånt en av de andre sin da? Vi som jobber i barnehage regner jo med at skiftetøyet er rent, og låner av og til ut til andre barn dersom de ikke har selv, eller ikke barnehagen har ekstra av akkurat det plagget. Har fulgt litt med på diskusjonene ang å låne byttetøy av hverandre. Se det heller som positivt at dere har så bra med klær at andre kan låne av dere! Husk at ikke alle har de samme ressursene, eller følger like godt med på hva som ligger i bhg av skiftetøy. MEN ikke la det gå ut over deres egne barn, eller lekekameratene deres!
Bettybu Skrevet 12. september 2007 #16 Skrevet 12. september 2007 Hva ville du ha gjort /foretrukket om det var DITT barn som var "truseløs?" Bare spør jeg?? Barna har nok ikke fordommer mot å låne truse, og dessuten... Har du tenkt over at du kanskje tørket deg i "stumpen" med det håndkleet du sist tørket deg i fjeset med?? Går ut fra at det også var ren vasket???
Gjest Skrevet 12. september 2007 #17 Skrevet 12. september 2007 Usj, jeg er helt enig med deg! Truser låner man ikke bort altså.. Man må gå gjennom kurven ofte sånn at man VET at barnet har nok klær.. Synes ikke du overreagerer!
Carnivale Skrevet 12. september 2007 #18 Skrevet 12. september 2007 Som andre her sier; hva i all verden spiller det slags rolle? Trusa var vel ren, antar jeg? Kjipt for jenta å gå hjem uten truse da, bare fordi du ikke vil noen skal låne klær av ungen din...
Mockanin Skrevet 12. september 2007 #19 Skrevet 12. september 2007 Dette hadde jeg ikke giddi å henge meg opp i. Dem tok nok truse fra datteren din fordi dere mødrene er veninner. Hos oss gjorde dem for et par uker siden noe lignende. Mannen hadde glemt at minsten denne dagen skulle ha med to matpakker, så da hadde minsten min fått litt av maten til søsteren til broren sin.. Ja, datteren til xn min går i samme bhg. som sønnen min og siden hun bare er 5. mnd. yngre er dem mye sammen siden avd. dems er mye sammen.
*Joa* Skrevet 12. september 2007 #20 Skrevet 12. september 2007 Du har helt rett....Barnehagen har faktisk ikke lov til å låne bort andres klær uten at dette er avklart med foresatte.. Jobber i barnehage selv og dette er helt utenkelig. Da må enten foreldre hente barnet, komme med ekstra klær/undertøy eller komme med en annen løsning. Ville ha kommentert det jeg også!
OsloMor Skrevet 12. september 2007 #21 Skrevet 12. september 2007 Jeg lånte bort trusa til Store-snuppa selv jeg. Ei jente der som hadde slutta med bleier, også hadde hun bleie på allikevel da hun kom.Noe hun ikke ville, dessverre hadde hun ikke truse. Men jeg lånte selvsagt bort Store-snuppa sin, fikk den vaslet og levert tilbake. Hva er problemet? Det er små unger vi snakker om, og det er noe som heter vaskemaskin.
Bøggly Skrevet 12. september 2007 #22 Skrevet 12. september 2007 Selv med min beste vilje så skjønner jeg ikke hva du bærer deg over! En ren truse er da vil ikke noe krise å låne?! Herlighet - her i huset vasker vi undertøyet vårt vi - gjør ikke du? (Sorry, litt spydig der, men, men jeg får heller ta pepper for den)
Gjest Skrevet 12. september 2007 #23 Skrevet 12. september 2007 Skjønner ikke at det gjør noe. Hva om det hadde vært omvendt?
Gjest Skrevet 12. september 2007 #24 Skrevet 12. september 2007 Å milde himmel, er det ikke større problemer i din verden så håper jeg i det minste at det er mange truselåninger så du kan få krafse rundt i din patetisk-hysteriske navlebeskuelse som en narkis med noia i dag etter dag etter dag etter dag.
Libido- Skrevet 12. september 2007 #25 Skrevet 12. september 2007 Når vi var små byttelånte vi faktisk truser om vi var på overnattingsbesøk. Jeg hadde aldri reagert. Det er jo snakk om små barn..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå