Gå til innhold

Er syltetøy, prim etc Nei-pålegg hos dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste at flere ikke hadde dette i hus fordi det var så usunt med mye sukker i......

Vi har dette her hjemme vi, og 2 åringern får. Jeg tenker som så at det er jo begrenset hvor mye pålegg han spiser. Og vi varierer jo. det er ikke slik at han bare spiser "usunt" pålegg når han får velge. Han velger gjerne ost eller skinke eller kaviar han, men jeg synes det er greit å ha litt variasjon.... dessuten mener jeg det er viktig at han lærer seg et naturli forhold til "usunne" ting.

Jeg mener at måtehold er en del av oppdragelsen

(gjelder også kaker i bhg siden det er et par tråder om det her)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I grunn ingenting er nei-pålegg hos oss.

Det som får lillegutt til å spise er greit nesten uansett. Så slageren er syltetøy.

Men prøver å ha på bare et tynt tynt lag, og håper at han begynner å like andre ting etterhvert.

Skrevet

her går det mye i prim

har t.o.m. sjokoladepålegg vi. men det er det manne som spiser mest av...

ungene spiser ikke så mye syltetøy, men jeg kjøper uansett det 100% syltetøyet til nora..

Skrevet

Her er det variasjon i kosten - som JA, inneholder sukker også ;o)

Skrevet

Nei, ungene her får syltetøy, hapå, sjokade, prim.... Hadde de bare ville hatt en av delene hele tiden hadde jeg kanskje hatt restriksjoner, men de varierer hele tiden så ser ikke problemet.

Skrevet

min får syltetøy innimellom. prim får han ikke pga melkeinnholdet, og ikke liker han det heller i grunn.

han spiser kaker og is og. men alt med måte.

Skrevet

Her er alt ja pålegg , og de spiser faktisk mer salami en syltetøy:-)

Skrevet

Nei ikke hjemme, men i bhg får han ikke ha det med på maten. Men kaker har de der da :)

Skrevet

Nei lager syltetøy selv, så det er greit.

Prim får han i barnehagen, samme med gomme. Det gir vi ikke hjemme, men det er fordi han skal få litt variasjon når han er i bhg.

Skrevet

ingenting er NEI pålegg her,, unntatt ting med mye melk i......

Ellers spiser vi det vi vil ha, mandag som lørdag:-9

Skrevet

guttungen på tre år for egentlig det han vil ha på, mager prim inneholder dessuten en del jern uten å ha for mye sukker.Men syltetøy er han ikke interessert i .

Men sjokoladepålegg er forbeholdt lørdag og søndag.Det gjelder alt som har med sjokolade å gjøre.Men er det besøk eller bursdag, får selvfølgelig han også sjokolade kake osv.

Skrevet

Det er ikke nei-mat, men helgemat. Ikke noe vi spiser på ukedagene. 2-åringen etterspør det ikke, og 4-åringen klarer fint å skille på at lørdag og søndag er annerledesdager :-)

Skrevet

Nope, men Lille får ikke det alternativet bestandig da. Hehe. Dekker ikke på bordet med nugatti og prim hver dag. :)

Skrevet

Jeg er mest opptatt av at snuppa spiser variert. Så her serveres både nugatti, syltetøy, brunost og prim. Sukker innholdet i kaviar er også forholdsvis høyt, men vi spiser det også. Nugatti står kun på bordet på lørdagene.

I snuppa sin barnehage er det yoghurt, sjokoladepålegg/nugatti og syltetøy forbud til frokosten(har med den hjemmefra). Vi har heller ikke med kake når snuppa har bursdag. De koser seg med kake i barnehagen på andre dager enn da noen har bursdag.

Skrevet

Nå er jo jeg riktig gammel, så det er muligens derfor jeg ikke skjønner dette. Da jeg var jentunge var det ikke så veldig fokus på sukkerinntaket. Spiste både sunda og prim. Ofte. Tenna klarte seg og ikke var vi tjukke heller. (kanskje jeg kjente en som var tjukk...) I dag er det haugevis av tjukke barn. Det er ikke slik da at ungene egentlig får passe med sukker, men for lite med mosjon. Altså. Inntaket og forbruket passer hverandre ikke.... Og tassen her kan få både syltetøy og prim på brødskiva.

Skrevet

Er glad bare Teodor spiser jeg, så da får han heller litt hapå, nugatti eller lignende på skiva :) Han er så aktiv likevel, så litt påfyll må han få ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...