Gå til innhold

oii... det så litt verre ut i denne episoden....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller hva synes dere??

Nå VIL jeg ikke vente lenger - det må jo være MYE bedre å bare HOPPE i det???? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja jeg tenkte den tanken jeg også...likte ikke den blonde jordmora så godt...men det var jo på tv og ting kan virke litt andreledes da...men syns ikke den episoden var så positiv akkurat:)var litt negative mennesker der...

Skrevet

Ja var litt mer gruelig i denne episoden ja, men så hadde du jo og hun som hadde det raskt og greit, stor forskjell på fødslene kan man se. Jeg skal føde i morgen senest, så nå er jeg klar.... tror jeg...

Skrevet

Ja, var litt verre nå...

Satt og sutret og tørket tårer, begynner og gru/glede meg...

Det er jo ikke lenge til det er min tur :/

Er så fint når du ser babyen ligger på brystet til mamma'n :)

Skrevet

ja denne episoden var vel kanskje litt mer "heavy" enn den første......måvel si at jeg fikk ganske angst nå ,når jeg så henne som fødte sist virket som hun føda ganske leeenge.............

det jeg ikke likte så godt var at JM sa helt i førsten "det er mye farligere å ta keisersnitt enn å føde" og jeg må kanskje ta KS men det får jeg vite på fredg ........uff jeg må bare ikke tenke og analysere så mye nå.....

Skrevet

Det er heldigvis sjeldent at folk får slik pressetrang før full åpning. Det var jo det som utgjorde all den remjinga..........

Skrevet

Jeg vil i hvertfall ikke ha en så utrolig blærete og nedlatende jordmor! Hun var skikkelig falsk og fæl!

Skrevet

ærsj, gruer meg bare ennda mere nå=/

Skrevet

jeg er andre gangs fødende og kan ikke si at jeg blir mer klar når jeg så hun blonde fødte.hun var jo snodig.hun må jo gjøre som hun får beskjed om ellers kunne det gått skikkelig gale.tror det er viktig i slike situasjoner der det er fare for liv at hun som føder må gi mer beskjed..

Skrevet

Hehe.. var ganske mye mer heavy den gangen her ja.. :) Men hvis det er noen trøst, så måtte jeg ha hjelp av sugekopp (pressa i en time før legen måtte komme å hjelpe til..) men syns likevel at jeg hadde en veldig fin fødsel! :)

Lykke til alle sammen! Det er noe helt annerledes når man er midt oppi det!

Skrevet

synes ikke det var så ille, de viste en "bra" og en litt mer skummel fødsel men begge gikk jo veldig bra!

Man kan jo ikke gå utifra at fødselen IKKE blir ubehagelig og vond.....

Skrevet

Men så rørende når bebisene var ute da :-) Jeg gråt og gråt.

Skrevet

hva mener du? gjøre som hun får beskjed om ????? Hun hadde jo pressetrang, om man har kraftig pressetrang er det nesten umulig å holde igjen. Skulle ikke tro du var andregangs..... Stakkar jente tenkte jeg... Hun måtte hatt d helt forferdelig......

Skrevet

sambo var mye roligere under denne episoden... Tror han begynner å venne seg litt til tanken på fødsel. sist var han helt i sjokk liksom...

Men så litt dramatisk ut ja med alle folkene inne på fødestua... jeg gråt også når ungen kom ut... tårene bare trillet...

Skrevet

Ja,det gjorde jeg også!!!

Litt glad jeg var alene... he he... ;-)

Skrevet

JAH, hun jm irriterte meg faktisk!!

Så gnåler hun en laaang stund om at "alle skal ha smertestillende for tida" , folk skal ha det FOR behagelig, bla bla BLA, og i neste øyeblikk syter å klager hun over "FORFERDELIGE nakkesmerter" og gjør hva.....? JO tar seg smertestillende....

Ikke kast stein i glass-hus, sier jeg bare......

Fysjameg....

Skrevet

hehe reagerte på akkurat det samme. Er ingen andre en den som føder som skal si noe om hvordan man vil ha det. Oppfattet hun som litt nedlatende og spesiell jeg også. Håper jeg ikke får hun siden jeg skal føde på det sykehuset.. hehe

Skrevet

ja, det får du bare si ifra om....

du ska føde DER ja... jaja, da får du litt kjennskap te de som e der da.... kult...

Ho lille utenlandske så så SNILL ut.... :)

Skrevet

likte også den jordmora....men hun hadde det ikke godt, hun med den laaaaaange fødselen...syns hun var tøff jeg. Var ikke babyen hennes nokså stor?

Skrevet

Syns hun var mer enn god, jeg..sattog ventet på keisersnitt...

Skrevet

men....deilig å se at når det er over, da er alt bare bra.... :-)

Stakkars han faren...tålmodig fyr...

Skrevet

..tenkte hun sikkert hadde godt av smertestillende for nakken sin, hun var på jobb.

Og, hun sa jo at hun selv også hadde måtte bruke bedøvelse ved egne fødsler...så hun var jo ikke nedlatende på den måten..tenk alt de ser, da!

Skrevet

synes heller ikke at hun var såå nedlatende, hun kunne kanskje formulert seg litt annerledes men jeg tror hun bare mente at SIDEN vi har muligheten til smertestillende så tar vi den gjerne, på den måten er vi mer "pinglete".

Skrevet

Synest det er flott med denne serien jeg. Det viser også at det er flere jordmødre på jobb. Får man ei jordmor man har dårlig kjemi med, sier man det rett ut og får den andre inn ;o)

Ellers må jeg si jeg var imponert over hun lyshåra skravle-kaspara med trykketrang fra 5 cm. Fytti så flink hun var!! Tårene mine spruta når det stod på som verst, og jeg letta i stolen når ungen endelig kom ut!

Husk nå så inderlig på at alle har sin individuelle fødslopplevelse!!

Og smertene ender opp i et vidunder :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...