Trollemor og snuppa! Skrevet 12. september 2007 #1 Skrevet 12. september 2007 Det begynner å ane meg hva man har i vente fremover.. hehe... Vi har begynt å slite litt med en del ting, så jeg lurte litt på hvordan dere takler en del situasjoner. 1. Snuppa synes plutselig at det er svært morsomt å kaste mat og andre ting i gulvet. Hun heller også gjerne utover drikke fra koppen sin når hun spiser. Dette gjør hun gjerne når hun begynner å bli forsynt! Vi sier jo at hun ikke får lov og tørker opp, men hun gir seg jo ikke heller da... tar vel sin tid! 2. Hun har begynt å hyle, skrike og rope når hun skal sove om kvelden. Først på mamma, så på pappa, og etter hvert på hunden.. hehe... I kveld har hun tatt HELT av, og vi må ha på litt rolig musikk for at hun ikke skal gråte... 3. Hun våkner også en del om natta.. Kan være våken alt i fra en time til en tre-fire timer. Hun ligger å jabber, men roper ikke da. Men jeg synes ikke det er så lett å sovne (i motsetning til far i huset som snorker og sover uansett hva som skjer....) Ellers er hverdagen fyllt med mye moro, tøys og tull! Til tross for at frøknas sterke vilje begynner å gjøre seg gjeldene, er det utrolig gøy å være sammen med henne! ) Men jeg teller ofte til hundre inni meg... hehe...
Trollemor og snuppa! Skrevet 13. september 2007 Forfatter #2 Skrevet 13. september 2007 Så alle andre to-åringer er bare "englebarn"? ;o)
Anonym bruker Skrevet 13. september 2007 #3 Skrevet 13. september 2007 1. Snuppa vår gjør det samme. Nå får hun beskjed om å oppføre seg ordentlig ved bordet, og hun får en sjanse. Prøver hun seg igjen må hun gå fra bordet. Tålmodigheten min når det gjelder å kaste mat, helle ut drikke osv tar snart slutt... 2. Snuppa fikk stor seng i sommer, og står opp alt fra 1 til 15 ganger hver kveld. Har ingen gode råd der, vi bare følger henne tilbake til senga igjen. Men hun prøver jo å manipulere oss ved å be om bamsen, annen dyne osv.... 3.Her våkner hun flere ganger hver natt, men hun sovner fort igjen når hun får flaska si (med vann på) (Skal egentlig begynne avvenning, men er så vanskelig, så har litt dårlig samvittighet der...) Hvis jenta di er våken i en time eller mer, da vet jeg ikke jeg. Vi tar henne bare over i vår seng hvis hun ikke sovner igjen... Det er jo litt koselig innimellom og det da.. Synes også hverdagen er hyggelige og litt slitsomme. Snuppa her har også en enorm vilje, så det blir noen trassepisoder innimellom... Har vel egentlig ikke så mange gode råd, er vel bare glad for at det er flere som opplever mye av det samme med barna våre!
Anonym bruker Skrevet 14. september 2007 #4 Skrevet 14. september 2007 Også hos oss svinger det mellom latter og hylgråt i ekspressfart hele dagen lang. Hun er sjelden interessert i å høre etter, og "nei" er et helt fremmed ord i hennes ører for tiden. Det er utmattende med all hylingen (og litt lite søvn på mor og far pga mange oppvåkninger om natten), men så vidunderlig når hun kommer krypende og legger begge de små armene rundt meg og sier "jeg eeeelsker deg..." Jeg håper hylingen avtar etterhvert og gjør mitt beste for å holde meg rolig, men inntil videre forsøker jeg bare å fokusere på kosestundene, for det er jo mange av dem også!
Trollemor og snuppa! Skrevet 15. september 2007 Forfatter #5 Skrevet 15. september 2007 Ja, det er nettopp det! Det er kjempekos og morsomt, og alt blir lissom verdt det!
annie-77 Skrevet 15. september 2007 #6 Skrevet 15. september 2007 Hei. Ja nå har trassen nettopp begynt og melde seg her i huset også. 1. Om hun kaster mat, skur vi resolutt stolen ut fra bordet, så hun ikke når noe. Hvis hun så sier at hun ikke skal kaste maten får hun en sjangse til ellers får hun gå fra bordet. (Har ikke skjedd mange gangene, og hun er egentlig glad for å gå fra bordet da.). Når det gjelder søling av drikke har jeg bare opplevd det en gang (utenom uhell da, d er noe anna) Da velta hun ut melkekoppen bare fordi hun ikke ville ha melk i Den koppen... Da sa jeg bare nei, og bar henne rett i senga. Der satt hun merkelig nok i ro, spurte etter suten etter noen minutter, fikk den litt og kom ut av senga noen minutter etter og gikk og drakk opp resten av melken i koppen.. Gjett om jeg var overrasket over at det ikke blei hyl og skrik... Ja vi får trening i tålmodighet nå om dagene :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå