Gå til innhold

Hjelp...hun biter! :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenten vår på 1 år biter hele tiden.... hun gjør det både når hun er sint og lei og når hun er blid og fornøyd. Vi sier hele tiden nei, og at det ikke er lov å bite. Og når vi sier at vi får vondt, forstår hun det, for da klapper hun oss på kinnet og gir kos og lager go'lyder (hun er jo søt også ;))

Hun er ellers veldig flink når vi sier nei eller at hun må være forsiktig, hun slutter feks å ta på blomsten når vi sier nei osv. Men akkurat dette med bitingen virker det ikke som om hun forstår... Eller ikke vil forstå?!

Noen som har opplevd dette, eller har det likedan? Hva kan vi gjøre for å få en slutt på det? Det er jo fryktelig vondt når hun setter sine små, men sylskarpe tenner i oss! :-O

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg beit tilbake engang, ikke hardt nei men... det funket, hehe..

Skrevet

Jeg tror ikke man kan si at en ettåring ikke vil forstå. Kanskje er det moro å få den reaksjonen hun får? Hva med å prøve å overse det hun gjør?

Skrevet

Hmm.. kordan ska ungen skjønn at det ikke e lov å bit om foreldran gjør det tebake?? Herregud,det finnes da andre måta.

Skrevet

Jenta vår hadde en slik periode, funket ikke med nei lenger, og følte egentlig vi "brukte opp" nei. Eneste som fungerte her var å se skikkelig strenge ut når vi sa hun ikke fikk lov, stirret på henne til hun også ble alvorlig, også si at du må være snill med.... Jeg tror at av og til som siste utvei går det ann å bite (svakt) tilbake, bare for at de skal skjønne at det gjør vondt, mange ganger så skjønner de jo ikke det.

Skrevet

Takker for svar! Får håpe det er et forbigående problem! Det er ikke lett å overse det alltid, for det gjør jo vondt og da kommer ofte reaksjonen før man får tenkt seg om.... Får håpe jeg slipper å bite tlbake! :)

Skrevet

Jenta vår beit og litt når hun rundet ett år. Jeg spurte i bhg, men der hadde hun aldri bitt. Var noe hun prøvde ut hjemme. Når hun beit (var ikke fordi hun var sint, bare ivrig), ba jeg henne se meg inn i øynene og sa at det der ikke var lov. Så prøvde jeg å avlede henne med noe så fort som mulig etterpå, så hun ikke beit en gang til. Da ble det ikke artig å bite, og slutta etter en liten mnd. Har ikke merka noe til biting etter den lille perioden.

Skrevet

Bit svakt tebake? ungen skjønna jo ikke ka forskjellen av å bit svakt/sterkt e... Æ bruka ikke å anbefal noen å bruk det (lette) forslaget der,huff... ka får foreldran te å kan klar å gjør noe sånn mot de små? Noen små har jo en sånn periode,sir ikke at det e greit å bit,men herregud det finnes da andre måta å takle det på... Prøv forslaget te ellapia,syns det va kjæmpebra... Å ikke bli så "små" å bit tebake...

Skrevet

Og du sitter godt på din høye hest?? Her er alt som vanlig skjønner jeg, det begynner å ymtes frempå med omsorgssvikt bare noen er litt utenom den lille boblen du lever i. Leste du i det hele tatt svaret mitt? Kan du umulig ha gjort! Sitt ikke der å kritiser andre før du har vært i samme situasjon selv!!

Skrevet

Vært i samme situasjon? har ei på 6 1/2 år som har vært på det stadiet, så en liten på ett år som prøva sæ med biting innimellom,så må nok si at æ har vært i samme situasjon ;))) mange gang har du vært i den situasjonen?

Skrevet

Jammen så flott at du har erfaring da.. Kan du ikke heller skrive hva som funket for deg og dine barn istede for å rakke ned på andre? Og jeg sier det igjen, leste du egentlig hva jeg skrev i første svar?

Alle barn er forskjellig og krever forskjellige intervensjonsmetoter, det som går ann å bare overse eller avlede for noen, funker ikke for andre.

Skrevet

Jepp,det e flott.. for æ å alle de æ kjenner får det te uten å må bit ungan tebake osv... =) sette seg ned å si nei å avlede ungen på noe annet... hvis man har prøvd alt å ingenting nytta,så syns æ man ska kontakt helsesøster ol,FØR man bruka trikset med å bit tebake... JA,leste innlegget ditt,å du tøy ikke te biting med en gang,men æ mein at man ikke ska bit tebake uansett...

Skrevet

Bare for å bringe alt på det rene, så trengte ikke jeg å bite tilbake. Det varte bare en periode og med den metoden jeg skrev i første innlegg, så sluttet hun med å bite. Sier bare at jeg har hørt om andre som tilslutt, etter mye frustrasjon og utprøving av de fleste metoder, har måtte ty til å bite barnet tilbake. Det jeg vil frem til er at for noen så blir tilslutt dette den eneste løsningen, er jo ikke snakk om mishandling av den grunn. Som regel holder det med å bite tilbake èn gang, slik at barnet forstår at det faktisk gjør vondt.

Jeg skal hvertfall ikke være den som ser ned på dem som tilslutt må ty til denne metoden, det er sikkert frustrerende nok fra før av for disse menneskene.

Skrevet

Vi kan jo fortsett å meld å meld om dette innlegget æ å du,vi e å blir ikke enig der... Sånn e det jo bare. Alle har selvfølgeli sine metoda. MEN æ anbefal det ikke!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...