Gå til innhold

Lå dere i senga under åpningsriene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

første gangen gikk , lå, badet, satt jeg om en annen hele veien frem til jeg fikk epidural, da måtte jeg ligge . . .

andre gangen satt jeg i bilen og rakk ikke fram til klinikken før babyen var ute .

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gikk for det meste rundt. Men ble lenket til sengen etter at jeg hadde ligget i badekar, pga. høy feber og at nurket fikk så faretruende høy puls. Så de siste timene lå jeg der med ørtenfjørten ledninger tilkoblet. Men jeg synest det å presse når jeg lå på siden var helt topp, fikk liksom trøkka skikkelig til da.

Skrevet

var ute og gikk fra 0-3 cm åpning, så gikk jeg inn for å sjekke åpningen, og da rotet jo hun selvfølgelig sånn at livmoren blei irritert, og det tok 3 timer til nicolai var ute. de siste 4 cm tok 10 minutter, og da klarte jeg ikke annet enn å ligge å vri meg :( det var mildt sagt grusomt vondt...

Skrevet

Jeg lå i senga med alle 4. Klarte ikke å stå på beina engang:-)

Skrevet

Under åpningsriene gikk jeg for det meste rundt, sto bøyd over sengen når de værste riene reiv i kroppen,, satt også litt i badekar, men det hjalp ikke like mye som å gå :)

Skrevet

Jeg lå bare i senga..

Han siste brukte jeg bare 2 timer på...

Skrevet

Til å begynne med ville jeg heller stå for da merket jeg så lite til smertene, men de siste 10,5 timene av fødselen måtte jeg ligge ettersom jeg var koblet til så mange maskiner:(

Skrevet

Nei, ikke hvis ikke jeg måtte(når jeg hadde på sånn magebelte og da jeg fikk akupunktur)...måtte opp å gå/stå. Dagene etter første fødsel skjønte jeg ikke hvorfor jeg var så støl...men det er jo ikke så rart når man vandrer i ganger og trapper i 24 timer, hehe!

Skrevet

Jepp, eller jeg satt og lå om hverandre. Men hadde igangsatt fødsel med begge så jeg var ganske fastlåst i sengen med alt det utstyret som var tilkoblet meg.

Skrevet

Kom til sykehuset med 4-5 cm. Etter en kjapp tur i badekaret så var det rett opp i sengen. Klarte ikke gå da jeg ikke hadde pauser, så lå vel for det meste i fosterstilling i sengen ja. Prøvde å reise meg opp en gang, men det var helt for jækli.

Skrevet

Lå mest i sengen jeg. Gikk litt ut i frisk luft innimellom, var deilig. Håper jeg klarer å bevege meg mer neste gang.

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Ja...lå på venstre side både under åpningsriene (visste ikke at det var åpningsrier da) og under pressriene. Eller...jeg snudde meg vel litt i senga under de kraftigeste riene, men lå i senga hele tida...var jo helt jævlig å stå med rier!

Skrevet

Førstemann - både og - gikk litt med prekestol, var i badekar og lå litt i senga.

Med andremann lå jeg i ambulansen under åpningsriene, så var strengt tatt i senga...=) KOm fram med 9 cm åpning, som raskt ble 10 cm.

Skrevet

Satt og gikk til å begynne med, så badekar og så lå jeg resten av tida (fikk pressetrang tidlig). Klarte ikke stå under riene og prøvde å ligge over sacco men det var MYE verre i mitt tilfelle enn å ligge på rygg/siden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...