Gå til innhold

Jeg er så FLAU over å måtte gi mme!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler at alle ser rart på meg, og jeg skjemmes når folk kan se at jeg drar frem flaska. Nr 1 ammet jeg, men nr to nå kan jeg ikke amme pga medisiner. Jeg har så vondt i meg. Jeg føler at jeg forskjellsbehandler barna mine, siden nr to ikke får like god mat som nr en fikk.

Uff. Jeg trenger litt trøst nå. Ikke si at mme er jo like bra som mm, for det er det ikke og det vet jeg. Jeg vil bare ha litt trøst.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff da! Jeg ammer men jeg ser overhodet ikke rart på de som ikke ammer. Har hørt lignende historier før og synes det er kjempetrist at du føler det slik. Mme barn blir også sunne og gode barn/voksne. Jeg er et godt eksempel på det (mener jeg selv da! :-))

*trøsteklem*

Skrevet

mme er iallefall bedre enn at barnet må sulte eller får i seg farlige stoffer gjennom melken. Så gi mme med god samvittighet du. Mme er faktisk det beste du kan gi babyen din akkurat nå.

Skrevet

Hadde det slik jeg også med første, for han kunne ikke jeg amme. Så jeg skal bare sende en trøsteklem =))

Vet hvordan det er å tenke slik.

Skrevet

Jeg er flaska opp på Collett på 70-tallet. Det har gått meg vel i livet. Jeg kunne kanskje vært smartere nå om jeg hadde fått pupp. Men jeg er blant de skarpeste knivene i skuffen uansett. Og jeg er lykkelig gift, fine unger og et deilig liv.

Det hele startet med MME! Takk til Collett.

Skrevet

hei ikke vær flau..

har opplevd å bli utestengt jeg fra bim gruppe fordi jeg ikke ammer,høres sikkert utrolig ut men d er faktisk sant...

jeg ammer ikke fordi jeg var kronisk plaga med brystbetennelse og gikk på den ene kuren etter den andre...fant ut at d var like greit å bare gi flaske..

og lisjejenta mi har det vel so bra som d de som blir amma har det..aktiv og frisk liten krabat på ti mnd som snart springer rundt her:)

ikke bry deg om alle de blikkene du føler at du får...du er en like god mor som alle andre selv om du ikke ammer!!:)

Skrevet

Åja, skjønner jeg godt. Jeg ammer, men syns det er dødsflaut å kjøpe mme til grøten (orker ikke pumpe) Har hjertet i halsen, og håper jeg ikke møter kjente når jeg kjøper det.

Skrevet

Hei!

Som ammehjelper vet jeg godt at det store flertall av mødre som gir mme på flaske til barna sine gjør det fordi de må. 98% av barn i Norge får noe pupp når de forlater barsel, så nesten alle prøver. Så det er jo klart at du ikke gjør dette av beleilighetsgrunner! Jeg slutta selv brått pga medisiner, det er viktigere med en mamma som puster enn en baby som får pupp...

Du har sikkert funnet flaskeposten.org?

Skrevet

Du anonym over her. Syk i hodet el?

Dødsflaut å kjøpe mme?? Er du flau av og kjøpe bleier og tamponger også da regner jeg med?! haha

Stakkars deg, ammepresset er virkelig noe sykt!

Skrevet

hehe - neida anonym, jeg er ikke syk i hodet. Tamponger og bleier er ikke flaut.

Beklager, men syns bare det er flaut, for jeg føler da at jeg ikke strekker til når jeg kjøper mme.... Vet det er tullete, men sånn er det.

Skrevet

Skjønner så godt hva du mener, og det er en forferdelig følelse. Vi fikk rett og slett ikke til amminga og jeg måtte til slutt gi opp. Jeg pumpet i tolv uker men da klarte jeg ikke det dobbeltarbeidet lenger. Glemmer aldri følelsen av å gå på barseltreff der alle satt og ammet og jeg dro fram flaska med vann og blandet og ristet mens gutten gråt og ventet på mat. Jeg tror egentlig ikke det er mange som reagerer på det, men det føles gjerne slik. Nå vet jeg ikke hvor lenge du har gitt flaske, men for min del gikk det seg etterhvert til, og jeg måtte bare venne meg til tanken på at gutten min ble et flaskebarn og at jeg hadde gjort det jeg kunne og klarte. Du ville jo ha ammet hvis du kunne, trøst deg med det og at barnet ditt blir like fin og flott (og mett) med MME.

Skrevet

Å jeg blir så sint når jeg ser dette innlegget! Tenk at vi bor i et land der vi må skamme oss hvis vi må gi opp ammingen. Dette sier en del om presset vi blir utsatt for. Og det finnes èn(!!!) norsk side om dette på nettet, og den er startet av en privatperson. Heldigvis er dette er helt super side!! www.flaskeposten.org Jeg vet akkurat hvordan du har det, trøst trøst:)!

Skrevet

Ja det er klart 98 prosent får det når det eneste de gjør etter at babyen er ute er å mase om amming og dra i puppene dine!!!ÅÅÅÅ neste gang finner jeg meg IKKE i det!!!

Skrevet

Jeg skjønner deg godt, men det er IKKE noe å bry seg om. Det blir nok folk av barnet ditt også selv om det får mme! Eldste jenta mi fikk lite mm, men der jo verdens beste likevel!

Ikke tenkt på det.

Men jeg ble litt nysgjerrig på de medisinene. Man kan jo amme på nesten alle medisiner..

Skrevet

Det er veldig synd du er flau over det, for det har du ingen grunn til.

Jeg syntes det var tungt da jeg ikke kunne amme sønnen min mer, men hadde ikke noe annet valg.

Håper du vil føle det mer ok etterhvert!

klem,

Skrevet

Jeg føler virkelig med HI her. Jeg var også flau første gang jeg måtte kjøpe mme.. og for å gjøre den bedritne følelsen komplett klarte jeg å møte på jordmora som tok i mot ungen på tur ut av butikken med nan-pakken i handa.. Hun kommenterte det selvfølgelig. Jeg måtte forklare henne hvorfor jeg kjøpte den pakken. Skal det være sånn?

Ammepresset er helt vanvittig! Senere denne måneden skal jeg på 5 måneders gruppe på helsestasjonen, og skal spørre om det er flere som gir flaske, og hvordan reaksjonen på det har vært på helsestasjonen. Interessant å vite hvorvidt det bare er jeg som har blitt behandlet som ei lat, udugelig mor som gir opp altfor fort.

Skrevet

Eh. Hallo folkens. Ja, det finnes EN side (som du vet om) som går på det med flaskemating, og den er startet av en privatperson ja.

Men hvor mange har du motsatt da? Ammehjelpen?

Ammehjelpen er ikke en side som er laget for å dømme de som ikke ammer, den er dær som en veiledning til de som faktisk ammer og som lurer på noe/trenger hjelp.

Og er det så rart at folk reagerer slik da? Mm er jo det beste for barnet.

Skrevet

Nei kjære deg, du må da ikke skjemmes fordi du må gi mme.

Babyen har det aller viktigste og det er en mamma som elsker h"n og gjør alt det beste for h"n.

Og det er ikke foskjellsbehandling, bare forskjellige situasjoner.

Gi flaske med god samvittighet og kos deg med barna dine, ingen vits med denne dårlige samvittigheten.

Klem :=)

Skrevet

Først: en klem til deg! Husk at DU er den beste mammaen for din baby, uansett om du ammer eller ikke!

Jeg måtte gi opp ammingen av ulike grunner, og snuppa har derfor fått 2/3 av alle måltider med mme siden hun var 6 uker gammel. Jeg har aldri vært flau over det, faktisk! Er det bare meg som ikke føler ammepresset tro? Her jeg bor har jeg blitt møtt av forståelse både av omgivelsene og helsestasjonen! Jeg synes selvsagt det var VELDIG dumt å ikke få til amminga, men flau har jeg som sagt aldri vært! Håper du kommer over denne følselsen også, da blir alt så mye lettere:-) Og kikk innom debatten "flaskemelk" her på dib, der er vi alle i samme båt, og det er mange gode tips å få.-)

Skrevet

Som ekte nordlending så sier æ... DRRRRIIT I DET! :D

E flaskebarn sjøl og er frisk og rask som en fisk, tidlig ute i det meste har æ også vært. Her i gården va det sånn at bestemor mi nesten sa at æ måtte slutte me pupp fordi han spiste så mye og va så stor! hehee.. så holdningan forandre sæ heile tida! Så du gjør nåkk en super jobb kjære dæ, og amme e ikkje like viktig som mammae :))

#trøsteklæm#

Skrevet

Jeg ga opp ammingen på grunn av ammepresset!! Ble drittlei av at alle sa at jeg måtte amme, hun sovna ved brystet hver eneste gang, visste aldri om hun fikk nok, gikk aldri opp o vekt, og når det endelig så ut til å gå bra og jeg hadde virkelig følelsen av at jeg klarte dette, så hadde hun bare gått opp 30 gram på to uker!! Da ga jeg opp, kasta ammepumpa i søpla, gikk på butikken og kjøpte mme. Jeg holdt på å få fødselsdepresjon p.g.a ammingen, så jeg måtte bare gi opp. Etter at jeg startet med mme følte jeg meg litt mislykka, men bestemte meg for å være ærlig og sa sannheten til andre, at jeg rett og slett ikke takla presset som var fra helsesøster,jordmor og media! Da fikk jeg plutselig høre fra flere og flere at de hadde det på akkurat samme måte, og til slutt virka det nesten som det var flere rundt meg som ga mme enn å amme! Jeg skjemtes ikke av å kjøpe mme, men var lei meg for at jeg ikke fikk det til, det skal jo høre til morsrollen liksom! Men når det gikk negativt utover morsrollen så måtte jeg gi opp. Jeg var til og med sint på pia mi flere ganger fordi hun ikke drakk nok morsmelk!! Fikk aldri den morsfølelsen, men den kom for fullt etter en uke med mme :) Fikk ha henne i armene, holde handa hennes mens hun sugde på flasketuten, bare kjente hvor hun presset fingrene rundt fingern min, ååå for en herlig følelse!! Bare se hvor mye hun nyyyter å få mme :) Idag er hun 6 mnd, og er frisk som en fisk :)

Neidu, bare slapp av og heller nyt det at babyen din koser seg uansett om det er mm eller mme, og skal love deg at hun blir like frisk som om hun skulle fått pupp :) Alle i min familie og samboer sin familie er flaskebarn som vi kalles :) Og er veldig sjeldent syke!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...