Gjest Skrevet 12. september 2007 #1 Skrevet 12. september 2007 Dattera mi på snart 7 år har kasta opp kun en gang i sitt liv i bil og det skjedde i fjor sommer. Ellers har ho aldri vært bilsyk. Sønnen min på snart 4 år har bank i bordet hittill aldri vært bilsyk, han har hittill aldri kasta opp i bil. Men jeg lurer på hva dere tror om dette? Er det ennå sjanser for at barna mine kan komme til å bli plaget med bilsyke, eller er det liten grunn til det når de ikke har begynt med det hittill? Nå har jeg jo fått en datter til som ble født i sommer, det blir spennende når ho blir større om ho kommer til å begynne å bli bilsyk. Jeg skulle ønske jeg slapp det problemet. Det er jo veldig vanlig at barn kaster opp på bilturer, men vi har kjørt masse lange bilturer uten å ha hatt bilsyke barn med oss. Derfor ble jeg veldig lei meg da dattera mi pluttselig kasta opp på en biltur med foreldra mine i fjor sommer. Gudskjelov har det gått et helt år siden den gang, og det har ikke skjedd igjen. Men er det et tidsspørsmål før ho kaster opp i bil igjen tro, eller kan det hende at ho aldri kaster opp i bil mer???
jente08&jente2010<3 Skrevet 12. september 2007 #2 Skrevet 12. september 2007 jaha....det er jo mulig å finne et bedre tema da....men inneholder jo oppkast..så da er det vel bra!
doffine Skrevet 12. september 2007 #3 Skrevet 12. september 2007 Hva er det med deg og oppkast nøffemor?? Jeg bare må spørre...
Gjest Skrevet 12. september 2007 #4 Skrevet 12. september 2007 Kanskje hun har et spesielt forhold til konsistensen og lukta av spy?? Mange rare "lyster" vettu
Idun<3tosmå<3 Skrevet 12. september 2007 #5 Skrevet 12. september 2007 Tror nok det beste ville være å selge bilen, slutte å ta buss, tog eller fly! Og ikke la barna komme i nærheten av en bensinstasjon..... Kan tenke meg at det må være helt forferdelig å bekymre seg for dette ja... Tenk å få barn som blir plaget av bilsyka.... Helt forferdelig!!! For det finnes vel ingenting verre her i verden enn å få barn som kanskje spyr??
Gjest Skrevet 12. september 2007 #6 Skrevet 12. september 2007 Bilsyke henger ofte sammen med at den som kjærer bilen, kjører som en gris.
ellesant Skrevet 12. september 2007 #7 Skrevet 12. september 2007 Hei du! Er du ikke så populær eller?? Synes du har fått litt rare svar på en måte... Jeg tenker at det med bilsyke er noe alle kan få, du kan jo gi dem tabletter mot det dersom du er usikker? Yngstemann skulle vel greie seg greit enda. Og ellers tror jeg man må ta det som kommer, kanskje det ikke er nødvendig med veldig lange bilturer?
Himmel og hav Skrevet 12. september 2007 #8 Skrevet 12. september 2007 Nøffemor - værsåsnill å søk hjelp for dette...det hjelper ihvertfall ikke å skrive flere innlegg i uka her inne din irrasjonelle frykt for å spy. Søk hjelp før du overfører dette til barna dine!!! Hvis dette opptar så mye tid av livet ditt som det kan se ut til ut fra alt du skriver om det så bør du komme deg til psykolog for å bearbeide de traumene og tvangstankene du tydeligvis har. Kanskje du også kan få hjelp med sinnet ditt, slik at du slutter å "fordømme" og "forbanne" folk som ikke tenker som deg...
@nne p@ l@nne Skrevet 12. september 2007 #9 Skrevet 12. september 2007 Tenk om de blir bilsyke da. Det blir katastrofe!!! De spyr og du blir så kvalm av lukta at du spyr og mannen din igjen blir kvalm av at du spyr så han kommer til å spy han også!! Huff hvem skal vaske bilden da mon tro, og kommer den personen til å spy av spyet deres??
*Vetlis* Skrevet 12. september 2007 #10 Skrevet 12. september 2007 Tror det er andre problemer barna dine har å slite med nøffemor!
Turid Laila Skrevet 12. september 2007 #11 Skrevet 12. september 2007 Nøffemor, jeg blir like facinert hver gang! Ser du er innom DiB en gang i blandt, kan du ikke poste alle innleggene dine der også?
FrøkenGlad m jente i magen? Skrevet 12. september 2007 #12 Skrevet 12. september 2007 Hahaha.. Dette var tull, ikke sant? Rareste innlegge jeg har lest på lenge.. Beklager, men bilsyke barn er så normalt som det går ann å få blitt:-)
lillebror er " forsinket" Skrevet 12. september 2007 #13 Skrevet 12. september 2007 Seriøst. Hvis dama har ett problem med oppkast, så la det være slik. Dere har valget, dere trenger ikke svare. De fleste svarene på dette innlegget er rein mobbing.....
Ikkelektuell Skrevet 12. september 2007 #14 Skrevet 12. september 2007 Det er nok et tidsspørsmål, ja.
stinen ♀ ♂ ♂ Skrevet 13. september 2007 #15 Skrevet 13. september 2007 Jeg tviler på at de største barna dine "plutselig" blir bilsyke nå, men det er so selvfølgelig mulig. Selv ble jeg bilsyk fra jeg var rundt 8 måneder gammel, og jeg kan fortsatt ikke lese i bilen eller sitte i baksetet uten å bli kvalm. Datteren vår er 3,5 år gammel, og hun har kastet opp på biltur 2 ganger før. Jeg sier likevel ikke at hun blir bilsyk, fordi dette er såpass sjeldent at det kan ha vært helt tilfeldig:o) IKKE putt i barna dine reisesyketabletter fordi at de kanskje muligens kan bli kvalme på turen. Jeg HATET disse pillene fordi jeg ble sløv og slapp utover kvelden av de;o) Ikke noe gøy å alltid være råtrøtt når man kom frem heller. hehe.. Og bare for å presisere det... Man får ikke "diagnosen" bilsyke av å kaste opp en gang (eller to eller tre) i bil;o) Det kan likegjerne aldri skje igjen. Og bare fordi jeg er nysgjerrig.... Hva er det med alle disse frekke svarene? Har nøffemor skrevet mye om oppkast her inne?? Og gjør det noe isåfall? Skjønner ingenting av det jeg......
Snart mor til 3...? Skrevet 13. september 2007 #16 Skrevet 13. september 2007 Hei Nøffemor. Min teori er at bilsjuke kommer an på hva barna får å spise før og under bilturen. Selv var jeg mye bilsjuk da jeg var liten. Som regel etter å ha vært på besøk hos bestemor. Der fikk vi alltid brus og søte kaker. Når vi skal kjøre bil med barna, får de aldri brus. Vann på flaske er greit, og ellers skikkelig mat. Da blir de aldri bilsjuke. Eldste har kastet opp i bilen 2 ganger - begge gangene etter å ha drukket brus, og ikke spist skikkelig mat. Så gi barna skikkelig mat, og unngå bilsjuke!
stinen ♀ ♂ ♂ Skrevet 13. september 2007 #17 Skrevet 13. september 2007 I wish at det hadde funka for meg!! Jeg tror nok at mange blir dårlige ("bilsjuke") av å spise og drikke mye usunt sånn som du sier, men jeg mener vel egentlig at man da ikke blir bilsjuk. Med andre ord mener jeg at man ikke greier å unngå det helt med hverken spising eller drikking dersom man faktisk blir syk av selve kjøreturen. Datteren vår kastet opp første gang da hun var rundt ett år, og hadde da selvfølgelig ikke fått godteri og brus før turen;o) hehe.. Der var det på grunn av svingene..... Og kanskje mammaen hennes (meg) kunne unngått det dersom jeg hadde kjørt veeeldig sakte;o) hehe.. *shame on me*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå