Anonym bruker Skrevet 12. september 2007 #1 Skrevet 12. september 2007 Da babyen kommer er lillemann 2 år og 6 mnd. Han er 2 nå å elsker å sitte i vogn. Tenkte kanskje phill&teds med søskensete, eller tror dere det bør holde med et søskenbrett. Vi skal jo gå til og fra bhg.
alvis Skrevet 12. september 2007 #2 Skrevet 12. september 2007 Jeg har lurt på samme ting i flere mnd nå. Gutten min er 2 år og 3 mnd og vi venter lillebror om 14 dager. Jeg har komt frem til at jeg prøver ståbrett først. Fungerer ikke henting og levering i barnehage må jeg kjøpe en søskenvogn men jeg skal prøve med ståbrett først.
Inger¸.•°´¯♥ Skrevet 12. september 2007 #3 Skrevet 12. september 2007 Det er akkurat 2 år mellom mine barn, yngste er nå 4 mnd. Vi har simo Kombivogn med et søskenbrett montert på vogna, slik at storesøster kan stå på brettet når vi triller. Jeg er superfornøyd med det, men hvis vi går litt lengre turer må jeg ha med diverse kopper med rosiner og kjeks for å få henne til å stå i ro på brettet(hvis vi er på plasser der det ikke egner seg å springe fritt). Storesøster var også veldig glad i vogna si, men har ikke spurt etter den en eneste gang. Det lengste vi har gått på tur med vogn og brett er 4 km.
annie-77 Skrevet 12. september 2007 #4 Skrevet 12. september 2007 Hei lurer på det samme jeg også. Det blir 2,5 år mellom mine. Har og tenkt og skaffe ståbrett, men ser for meg at en tur vil ta veldig lang tid fordi hu skal gå av og gjøre det ene etter det andre.... Trassen har og begynt og vise seg nå. Så derfor skal jeg kjøpe en MeiTai slik at minsten kan bæres mens tulla kan sitte i vogna til og fra barnehagen. Går jo greit i starten når den lille er liten og så håper jeg det hele ordner seg greit uten en stor søskenvogn.
Sanna5*m gutt og jente* Skrevet 13. september 2007 #5 Skrevet 13. september 2007 2 år og 2 mnd mellom mine. Har kjøpt en sånn billig Carena tvillingvogn som brukes til og fra barnehagen, men i butikker og sånn har vi aldri den med. Men er glad for tvillingvogna til daglig, og vi fikk god bruk for den på sommerferie. Det tror jeg vi får neste år og, men en på 3 og en på 1. Men gadd ikke å bruke masse penger på den.... Er fornøyd med Carenaen, barna har det fint oppi der, men den er veeldig bred. Kommer ikke inn gjennom dører med den.
Inger¸.•°´¯♥ Skrevet 13. september 2007 #6 Skrevet 13. september 2007 Ja, en lengre tur tar laang tid når eldste står på fotbrettet. Men med to små så har jeg funnet ut at man generelt må beregne mye bedre tid til alle gjøremål. For meg så fungerer det utmerket med små bestikkelser (sikkert ikke etter læreboka, men sånn gjør jeg det!). F.eks. -når vi kommer til det skiltet kan du få en rosin hvis du er flink til å stå på 'plata', eller -hvis du står på 'plata' hele veien, kan du få leke i parken når vi kommer fram. Det lønner seg å ha små mål når en går på tur, slik at ungen kan ha noe å glede seg til. Det går ikke an (for oss iallefall) å gå på tur for bare for trimmens del. Vi må gå til en park eller på besøk til noen o.l.
Gravenstein Skrevet 13. september 2007 #7 Skrevet 13. september 2007 Da minsten kom var snuppa halvnnet år - veldig glad forat jeg kjøpte søskenvogn med babybag i da. Nå er minste snart året og snuppa snart 2 1/2 år, søskenvogna er i bruk kun på lange turer når begge er med, ellers står hun på ståbrettet sitt. Hvis begge foreldrene er med har hun reisetrilla si. Søskenvogna er grei når man er alene på tur med begge, problemet med søskenvogna nå når begge sitter er at hvis hun kjeder seg så er det minsten som får gjennomgå... Kommer jo an på hvor flink lillemannen din er til å gå, og hvor trassig han er - men du må nok beregne god tid til og fra bhg, plutselig vil ikke snuppa stå på brettet, eller gå selv, eller noe som helst... Vil uansett anbefale deg å kjøpe en smal vogn slik at du kommer deg gjennom vanlige dører, gjerne med svingbare hjul framme - de er så mye lettere å manøvrere.
pooh-75 Skrevet 14. september 2007 #8 Skrevet 14. september 2007 Vi har nøyaktig to år mellom våre gutter og har P&T søskenvogn. Størstemann har nå blitt 2 1/2 og er veldigglad i å sitte i vgn. Vo er mye på tur, og går til og fra barnehage....... Har prøvd med ståbrett..... men da er det mye mer spennende å gå selv..... Og alt tar veeeeeeeldig lang tid. Nå kan han løpe selv når han vil, og sitter og koser seg fremst i vogna når han vil hvile beina..... Vi har brukt vogna mye, og ser ut til at vi kommer til å bruke den en god stund fremover. Er det beste vognkjøpet jeg noen gang har gjort. Har litt vognfetisj i følge min mann..... som ikke helt skjønner poeget..... men han også synes søskenvogna vår er genial.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå