Anonym bruker Skrevet 12. september 2007 #1 Skrevet 12. september 2007 var på kontroll hos lege i går....alt virker helt fint. Har vært til to ul, siste for 3 uker siden, så hjerte slå som bare det. Men i går hos legen kunne vi ikke høre hjertelyden. Legen sa jeg bare skulle slappe helt av og at det ikke er uvanlig at de ikke hører fosterets hjerte så tidlig....er forreseten litt over 13 uker på vei... Bør jeg være bekymret eller??? Noen andre som har opplevd det samme??? Har ikke blødd og har alle symptomer på å være gravid...
Anonym bruker Skrevet 12. september 2007 #2 Skrevet 12. september 2007 Det er ikke vanlig å høre hjertelyden så tidlig som uke 13. Tror ikke du skal bekymre deg.
Gjest Skrevet 12. september 2007 #3 Skrevet 12. september 2007 Hei,jeg hørte hjertelyd hos legen i uke 13..men så da jeg var hos jordmor 2 uker etterpå fant hun den ikke..jeg ble engstelig med en gang...men hun sa det var helt normalt..at den sikkert bare hadde gjemt seg litt..så jeg slo meg til ro med det jeg..skal på ul om 2 uker og håper at alt er baare flotters..magen vokser jo,så da tenker jeg at alt er i orden:) Det er d nok hos deg å
Smellkyss Skrevet 12. september 2007 #4 Skrevet 12. september 2007 Kunne ikke høre hjertelyd hos meg heller i uke 12. Legen sa at det tidligste hun hadde hørt var i uke 14. Kan hende at babyen "gjemte" seg litt, ingen grunn til bekymring!
marita*mamma*har fått jenta Skrevet 12. september 2007 #5 Skrevet 12. september 2007 kansje litt feil og si at det ikke er vanlig og høre hjertelyden i uke 13.det er fult mulig på meg har jeg hørt i uke 11 på begge. men det kan være vanskelig og finne i den tida så den ligger nok bare og gjemmer seg.den blir lettere og høre neste gang for da er du lengre på veg.
mammaTilLinnea Skrevet 12. september 2007 #6 Skrevet 12. september 2007 legen fant ikke hjertelyd hos meg i uke 14... men 2 uker senere hørte jeg den hos jordmor:) tror nok du kan ta det med ro, babyen er veldig liten enda, mye plass å gjemme seg på der inne! håper du kanskje ble litt beroliget da:)
Krolla og Theodor Skrevet 12. september 2007 #7 Skrevet 12. september 2007 Mange leger vil ikke prøve å finne den engang så tidlig, så ikke bekymre deg. Babyen ligger langt nede, så det er vanskelig å finne lyden - kan også ha morkaken liggende foran. Vet det ikke er lett, men forsøk å ta det med ro
Maria-B Skrevet 12. september 2007 #8 Skrevet 12. september 2007 Jeg fikk høre første gang i uke 14, men legen presiserte at det var ikke sikkert ho fant den. Er du bekymret kan du jo høre om du kan få en UL, bedre enn å gå å bekymre seg i allefall.
Gjest Lenchen Skrevet 12. september 2007 #9 Skrevet 12. september 2007 Samboeren min er lege og har jordmorstetoskop hjemme. Han klarer ikke å finne hjertelyden. Jeg er 19 uker på vei. Nå er ikke han jordmor da, men søsteren hans er og har lært ham hvordan det skal gjøres. Jeg kjenner fullt liv i magen, så det er ikke tvil om at det lever der inne
Mitzy Skrevet 12. september 2007 #10 Skrevet 12. september 2007 Jeg var hos legen i uke 13. Han fant ikke hjertelyden. men var på privat UL 2 dager etter og hjertet dunket og alt så fint ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå