Gå til innhold

Er det noe som hjelper mot dette??? UFF

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skrev litt om det i et annet innlegg også, men... Jeg er som sagt så utrolig mørkredd. Selv i en alder av 20 år så er jeg det. Trodde dette var noe man ville vokse av seg jeg? Har dere noen tips om hva som kan hjelpe?

Etter det blir mørkt om kveldene så klarer jeg bare ikke gå ut omtrent. Og er jeg så "uheldig" og MÅTTE gå ut på noe, så kikker jeg bak meg hele tiden, i tilfelle det skal være noe skummelt der. Samme om det er dyr eller mennesker. Men er vel mest redd for overgripere. Jeg synes jeg hører lyder og ser "ting" overalt, og jeg kan finne på å løpe hvis det er noe skummelt. Setter jeg meg inn i en bil, så må jeg se i baksetet om det sitter noen der, og radioen må på ;-p

Uff... er liksom så slitsomt også, for nå blir det jo mørkere tider, her blir det mørkt litt etter kl.15.30 på den verste vinteren... Men da er det litt snø, så da er det lysere igjen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

heei :) Kan si jeg føler med deg! :) Kan desverre ikke hjelpe deg..for jeg er like mørkeredd selv! Og med meg blir det bare værre og værre...Vi har det ikke lett vi mørkeredde :P

Skrevet

Har du forsøkt å ha mobilen i hånden, ferdig til å ringe noen. Foreldre, samboer, god venninne etc? Eventulet prate med noen i telefonen mens du er ute?

Om jeg er i et skikkelig paranoid humør så pleier dette å gjøre meg litt roligere iallefall..

Skrevet

Prater jeg i mobil er jeg redd jeg skal bli for distrahert til å se "noen" hvis de er der... så derfor hjelper ikke radioen stort heller, for er så redd jeg ikke skal høre om det er noen bak meg. Er så redd det skal dukke opp et ansikt i speilet liksom... FYSJ

Skrevet

Huff... Her er min store skrekk også. Jeg er mørkredd...

Får håpe at du får noen gode svar her snart :o)

Skrevet

Jeg tenker at om jeg blir overfalt nå så vet iallefall noen det. Er iallefall en hjelp for meg å ha den klar til å ringe ett eller annet sted når jeg er ute og går..

Uff, det med ansikt i speilet er ekkelt. Er det verste jeg vet når det dukker opp på film, så skjønner deg godt der..

Skrevet

Og jeg er en slik person som tror det er mer mellom himmel og jord enn det vi vet om... Slik at det er folk som går igjen etter de har dødd og slik. Men jeg er jo så LIVREDD for å "se" de, så jeg er vel ikke mottakelig for det engang. Haha... De tør vel ikke å vise seg, for da skjønner de at jeg omtrent pisser på meg av redsel.

Men vi vet det "går igjen" i huset vi bor i akkurat nå da... hører det kan tusle og gå uti gangen, og dører som går igjen, osv. EKKELT!!! Og jeg som ikke trodde på slik engang før... har blitt motbevist der ja... fysj og æsj...

Skrevet

Kjære søte deg....

Jeg vet så utrolig godt hvordan du har det.....

Jeg hadde en forferdelig traumatisk og dramatisk oppvekst og har slitt meg paranoia og mareritt etter dette. Jeg husker en gang jeg var 4 år gammel. Da hadde jeg mareritt om at jeg fant mammas hode i en gjeite-binge.....Det høres sykt ut men det er sant!!!!!!

Jeg har også følt at folk har fulgt etter meg og vil "ta" meg. Vet ikke om jeg er redd for voldtekt eller drap......er bare redd liksom.....

Det jeg har gjort er å gå med hendene i lommene. I den ene hånden har jeg mobilen klar på 112. i den andre har jeg en nøkkel e.l som er skarp. Mens jeg går, synger jeg en sang inni meg og prøver å holde rytmen med skrittene jeg tar... det hjelper!!!! da har plutselig hjernen noe å konsentrere seg om!!!

Jeg ønsker deg masse lykke til og håper du får det bedre.... jeg føler masse med deg!!!

stoooooor klem fra

Skrevet

Eg går med overfallsalarm i handa. Synest det hjelper meg litt. Men har det mykje som deg. Vil helst ikkje ut etter at det er mørkt, og er minst like redd for å vere heime åleine i mørket. Ventar på at noko skummelt skal komme inn vindua. Då går eg tidleg til sengs eller så sitt eg og ser tv og prøver å gløyme at eg er heime åleine.

Og så hjelper det å la vere å sjå skrekkfilm.

Skrevet

Takker for svar =) Får se hva jeg gjør... Håper du har det bedre da!!! Lykke lykke til med deg og ditt også. Ønsker deg det beste!

Klemmepå

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...