Gå til innhold

Brystpumpe. Behøves det med en gang?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller kan man kjøpe det senere? Lurer også på om mange kjøper "pudder" til babystumpen og når dere i såfall bruker det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg brukte bare brystpumpe de første ukene pga spreng i brystene...

Pudder har jeg aldri brukt, så lenge stumpen er fin så trenger du jo ikke bruke noe.. Min første sønn var en del plaget med sår stump og da kjøpte jeg en salve som heter Aselli på apoteket å den er helt super...Å den bruker vi enda, å han er 2 år nå.. så snart jeg ser at han begynner å bli rød så smører jeg litt på, så nå er han nesten aldri sår lenger...

Anbefales...

Skrevet

Brukte faktisk pumpa mest i førsten, pga melkespreng. Den første dagen hjemme etter barsel ble samboer'n sendt ut for å kjøpe pumpe, hadde sååå vondt.

Senere brukte jeg den kun hvis jeg skulle bort og pappa'n skulle gi flaske.

Pudder brukte jeg sjelden.

Vi har brukt A-crem fra apoteket og zink-salve til sønnen vår, men det kommer vel helt an på hva du synes er best selv.

Skrevet

ville hatt pumpa klar ja, jeg ammet bare i underkant av 2 uker, men hadde stryki med hvis jeg ikke hadde hatt pumpa pga, melkespreng.

pudder har vi brukt bare et par ganger:)

Skrevet

Jeg sa faktisk til mannen min igår:

"Det aller viktigeste vi må ha klart til vi kommer hjem fra sykehuset, er ei brystpumpe som funker!!" Bleier kommer på 2.plass ;o)

Når sprengen kommer, er det godt å pumpe litt slik at babyen får godt og riktig tak :o)

Skrevet

min ste-mor som fikk i januar, hadde med seg pumpe på føden..

for da slapp lillebroren å suge mye uten å få noe. men andre ord gikk det lettere med ammingen etter det..

skal ha med min jeg også

Skrevet

men jeg har hørt at man IKKE skal pumpe den første uken.. ikke sikker på hvorfor..

Skrevet

Min er faring er at egen pumpe første uken er helt ok.

Men pass opp for å bruke pumpeutstyret på sykehuset. Jeg fikk voldsomme brystbetennelser da vi fikk førstemann etter å ha pumpet meg på klinikken (slapt gulsott-barn...). Det ble konstatert gule stafylokokker som jeg sannsynligvis hadde fått i meg på barsel - de sliter med bakterier på de fleste sykehus selv om de er supernøye med hygiene. Så vær forsiktige!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...