Gå til innhold

Grøt og velling!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får ikke i min lille grøt!! Hun liker det altså, men det er jo helt umulig for henne å koordinere tungen så pass at grøten kommer ned i magen. Derfor gir jeg 200 ml melk (Hipp) og 1 ts grøtpulver sånn at det blir litt vellingaktig. Tror hun trenger mer mat nemlig, men så har jeg hørt at melkemengden ikke skal overstige 1 liter i døgnet....

Noen som kan dele sine erfaringer med velling, grøt og mme til et barn på 4 mnd?

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm, kanskje jeg skal prøve det jeg også. Didrik liker ikke grøt nemlig, har prøvd noen dager, men han bare hyler å griner på nesen. Prøvd både mais, og hvete og ris grøt.

Funker det bra med velling da?

Sant som du skriver at mengden mme ikke bør overstige 1 liter.

Skrevet

Vesla mi likte heller ikke grøt i begynnelsen, det tok noen uker før hun fikk dreisen på det med skje også. Det jeg gjorde var å blande risgrøt med mme, veldig tynt så det nesten ble en tjukk melk og ga det med skje. Mest så hun skulle venne seg til smaken og skjeen (også fordi jeg var redd den sarte magen skulle reagere, noe den også gjorde et par ganger). Det funka, for litt etter litt blandet jeg tjukkere og det gikk kjempefint. Det kan hjelpe, både på smak og på avføring, å ha litt sviskesaft i grøten.

Skrevet

Begynte med velling på samme måte som du lager den, men hadde kanskje i 3 ts grøtpulver da lucas var 3,5 mnd, han la dårlig på seg og trengte mer mat.

Da han var 4 mnd begynte jeg forsiktig med tynn grøt, men det var vanskelig for han å få det ned, rant bare ut av munnen, så etter 2-3 uker med tynn-grøt-tull lagde jeg vanlig tykk grøt til han, og det spiste han!

Begynte med å lage av 50 ml melk, etter kort tid spiste han grøt av 1 dl melk.

Begynte med maisgrøt. Ga først og fremst som kveldsmat den første måneden, så begynte jeg med å gi han det som lunsj. Etter noen uker med dette begynte jeg og gi middag også

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...