Gå til innhold

Hva er deres BESTE kjøp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Prøver en annen vri på tråden om hva som er det mest unødvendige.

Fortell hva som er det beste dere har kjøpt, og hvorfor.

Har kjøpt mye selv, men har ikke begynt å bruke noe enda, så derfor har jeg ingen erfaringer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm.. Var kjempe fornøyd med voksiposen.

For min del var babykurven, vippestol, flasker og smukker unødvendig. For han nektet å bruke det. Men kan hende denne blir annerledes. Ikke så lett dette med innkjøp:o)

Skrevet

Helt enig med hun over. Voksiposen! Anvendelig sak....Brukte den i vogna, på hytteturer, i pulk, og til alle årstider(hadde både vinter og sommerdyne til den).

Ellers hadde vi stor nytte av babybjørnen, bæresele. Kunne brukes overalt.

Skrevet

Helt enig med de over her. Voksipose har vi brukt med vinterdyne og vårdyne. Ellers så brukte vi mye vippestol og sånn babygym som sønnen vår likte kjempegodt! Brukte den hver dag når han lå på gulvet også.

Skrevet

Vi kjøpte mye brukt, og arvet en del. Så de beste kjøpene var jo brukt, rett og slett.

Babycall kjøpte vi brukt, og den har vært i daglig bruk fra dag 1. Poden sov mye ute.

Lekegrind kjøpte vi tidlig, ikke før fødselen, men ganske fort. Vi hadde liten stue og så fordelen av at han fikk sitt eget område hvor ingen tråkka og møkka til for mye. Hadde en type av tre som vi kunne ta ut den ene siden på frem til han begynte å herje for mye. Denne kjøpte vi også brukt, hadde vi kjøpt ny hadde vi nok kjøpt en med regulerbar bunn.

Ammestol kjøpte jeg også. Utstillingsmodell av en billig lenestol på bohus, liknende som de har på ikea, med mulighet for å gynge bittelitt. Helt uvurderlig da poden ble tatt med hastesnitt og jeg ikke kunne amme liggende pga. smerter i flere måneder. Jeg kjøpte en stor pute på ikea som ble ammepute.

Ellers er jo sånt som vogn, bilsete, sprinkelseng helt nødvendig. Sjønt, jeg vet om babyer som går rett fra foreldresenga til juniorseng, eller som nekter å ligge i vogn før de kan sitte. Mye er individuelt og det er helt greit å vente med det aller meste til babyen har kommet! Men får du tilbud om å arve, så ta i mot!

Skrevet

Lammeskinnet, helt klart! Var med overalt, og babyene elsket å ligge på det!!!

Skrevet

Og til den i magen skal jeg ønske meg en tummytub, faktisk. Karet som fulgte med vår arvede stellekommode har blitt ganske ekkelt (alt for mye kriker og kroker hvor babyoljen legger seg og samler støv, så mye tid gidder jeg ikke bruke på skrubbing), og vi har lite bad. Og et bæresjal, som jeg overhodet ikke hadde bruk for med nr. 1 da vi bodde i knøttliten leilighet (da kunne han jo ligge i grinda uansett hva jeg gjorde...), men nå som vi har tre etasjer kan det sikkert være greit.

Skrevet

Helt klart ammepute! Utrolig behagelig, og jeg fikk armene fri mens jeg ammet. Når jeg ikke ammet la jeg den ofte "rundt" babyens hode, noe han likte veldig godt, og etterhvert som han ble større brukte jeg ammeputa som støtte når han skulle sitte opp. Satte han i vinkelen og det fungerte omtrent som en vippestol (uten vipp;-). Ellers har jeg dunpose istedet for voksipose som har den fordelen at den er liten, lett, regn- og vindtett og kan vaskes i vaskemaskin. Men det er vel like mange meninger om utstyr som det finnes mødre kan jeg tenke meg!

Skrevet

hvor kjøpte dere voksiposene?

for dem som er fornøyde.

har lyst på voksipose fra voksi.no, men er så mye knytinger, det er kanskje negativt det?

Skrevet

såvidt jeg vet så er det bare en original voksipose, og de slges i de fleste baby/barneforretninger, det er en del knytinger på den, fordi den kan vokse med barnet.

Er sikkert ikke dumt å prøve å kjøpe brukt.... hvis du er interessert i en rimelig pris

Skrevet

Pappvugge! genial og lett å ta med!

lammeskinn

store flanelskluter

Skrevet

I Danmark får du voksipose i dun til under halve prisen! den fikk vi og den er super. kan ta litt mindre plass. den har også bæreplate og seler så den kan brukes som bærebag hvis man ønsker. den heter buissybee eller no..

Skrevet

voksi-posen, lammeskinnet og lekematte på gulvet (sånn tjukk som du får kjøpt på babyshop og sportsbutukk, varm og god å ligge på))...tja, ammeputa var jeg helt avhengig av, samt pumpe og varmeflaske når jeg fikk vonde klumper i puppene=) og ull-innlegg! ja, og sånn ring som du setter i badekaret og putter ungen oppi når den klarer å sitte selv! da slipper du å holde ungen men den bader, leker og koser seg=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...