Anonym bruker Skrevet 12. september 2007 #1 Skrevet 12. september 2007 Jeg jobber i vikarbyrå, og ble symeldt DAGEN FØR det hadde gått fire uker. Jeg hadde likevel i denne perioden jobbet fire fulle arbeidsuker (faktisk 21 vakter), men feilen var at jeg ble syk på mandag, og ikke tirsdag! Så nå kan ikke arbeidsgiver betale sykepenger. Trygdekontoret skal se på saken, og det virka jo som jg får noe.. Men noen som har erfaring om de ser litt rundt på det, og gir meg sykepenger etter gjennomsnittlig ukeinntekt, eller om jeg ikke får noe fordi jeg ble syk dagen før 4 uker hadde gått. Har virkelig stått på og jobba masse denne måneden, samt de tre månedene før jeg reiste bort (var borte i to mnd) Skikkelig bekymra. I hvertfall siden videre evnt videre sykepenger vil reknes ut fra samme grunnlag som denne gang. (Var borte når jeg ble gravid, så jeg må ha inntekt eller sykepenger fra jeg kom hjem og helt til permisjonsstart)
Buick Skrevet 12. september 2007 #3 Skrevet 12. september 2007 Veit dessverre ikkje, men eg håpar for din del at dei kan vere litt runde i kantane med tanke på det du skriv. Av eigen erfaring synest eg dei ofte kan vere ekstremt firkanta, men det er kansje ikkje slik alle plassar. Høyr om sjefen for byrået kan vere til hjelp kansje. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 13. september 2007 #4 Skrevet 13. september 2007 Det er et vilkår at du må ha vært i jobb i mist 4 uker for å ha rett på sykepenger, men det trenger ikke å være hos samme arb.giver. Hvis du gikk rett fra en annen arb.giver over til denne og har da tilsammen jobbet mer en 4 uker har du krav på sykepenger. Men for å opparbeide deg rett til fødselspenger må da ha pensjonsgivende inntekt i 6 av de 10 siste månendene før du går ut i permisjon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå