Gå til innhold

Riga

Gjest Ingen skal få!

Anbefalte innlegg

Gjest ninja & mikrovampyren:)
Skrevet

SEriøst...hva betyr denne setningen? "Du snakker hele tiden om at hva med kvinnen som kan ta abort men ikke klarer det og tvinger far til å ta abort."

Nå skal jeg forklare, jeg ser den kom ut feil.

Du snakker hele tiden om at "hva med kvinnen ,som kan ta abort, men klarer det ikke og tvinger far til bidrag."

Forøvrig er du rimelig frekk som sier jeg ikke skal si noe om ditt privatliv, hva er det du har gjort siden vi ble kjent? Du overøser jo bim og dib med ditt privatliv; det være seg kneet til snulla, barnefar er slem, det er slutt, vi bor sammen, barnefar vil ikke ha barn, jeg trodde amming var prevensjon, for så å klare å si at du ville bli gravid fort.

Det henger ikke på grep overhodet. Du sa at BF ikke ønsket barnet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forøvrig er det rimelig håpløst å diskutere det med deg, da du bare vrir og vender og unnskylder deg med "jammen" hele tiden.

Skrevet

Jeg klikket på dette innlegget fordi jeg trodde det var om byen Riga. Men dette var vel internt....

Skrevet

Dette var som et svar til et innlegg som dessverre er for langt til å svare på grunnet trillionvis av innlegg. Anyways tok vi saken på msn - dinside fungerer ikke hos meg.

Du skal forøvrig ikke være så stor i munnen din ang. dette spetakkel.

Skrevet

Eg fikk ikkje sendt PM til Riga. Eg ville forklare situasjonen ang min bror til ho på PM og ikkje i full offentlighet

Skrevet

Uansett hva hun måtte ha sagt om sitt privatliv har det da fint lite med en debatt om hvorvidt bidragsplikt er en uting eller ikke å gjøre?

Det kan forøvrig anses som frekt å kommentere privatlivet til noen som ber deg la være med det fullstendig uavhengig av hva vedkommende selv måtte ha sagt om privatlivet sitt.

Skrevet

Det er faktisk ikke unødvendig å kommentere privatliv i en sak der du vet at hun argumenterer ut fra sin uheldige posisjon ang bidrag....

Skrevet

Hun mener noe. Noen mener noe annet. Man diskuterer. Bakgrunnen for at folk mener ulike ting behøver ikke være relevant.

Hun er vel forøvrig i akkurat samme situasjon som alle andre - den som har hovedomsorgen for barnet kan kreve bidrag fra den andre evt få bidragsforskudd fra staten.

Skrevet

Stor i munnen??

Jeg har overhode ikke deltatt i den diskusjonen (har ikke giddet å lese den engang)

Syns bare dette innlegget var unødvendig, men det er vel typisk deg...

Skrevet

Nå har jeg akkurat fått telefon fra Riga - kjempefint vær der og hyggelige folk :-)

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

For å opplyse folk her på dib så har jeg og ninja snakka sammen på msn, men jeg må vel skrive litt her også som respons.

Du kaller MEG frekk fordi jeg ber deg om å respektere mitt privatliv!o.O Jeg velger selv hva jeg vil legge ut på bim og dib, det skal ikke du bestemme, og jeg skjønner heller ikke trangen din til å gjøre det. Og attpåtil kommer du med "fakta" som er helt feil. Bare fordi du blei sur på meg fordi du hadde skrevet et ord feil, og jeg dermed ikke skjønte hva du babla om.

Og jeg kan godt svare deg nå som jeg har fått det rette ordet:

"Du snakker hele tiden om at hva med kvinnen som kan ta abort men ikke klarer det og tvinger far til bidrag

Dette var et valg du selv ikke klarte å ta - er det derfor du mener at menn skal slippe unna?"

Det jeg har presisert i bidragsdebatten er at det heldigvis kun er mor som kan bestemme over embryoet/fosteret. Det er kun hun som har dette valget. Hun kan ta abort ja, og hun kan beholde...jeg tok jo dette valget, og valgte å beholde. BF var enig, men ombestemte seg, og det var noen uker han ikke ønsket barnet. Det var vel omtrent da du og jeg blei kjent med hverandre.

I ett av mine svar kommer det klart frem at jeg har syntes at barnebidragsordningen har vært urettferdig lenge før jeg fikk barn selv, og at jeg fremdeles synes den er det selv om jeg nå skal bli hovedomsorgsgiver for en baby.

"Vi er bare midt i prosessen i å fordele barna, og jeg har lest mye om de økonomiske rettighetene enslige forsørgere har, og da kom jo det med bidrag opp, og jeg synes hele ordningen slik den er i dag er urettferdig. Selv har moren min styra med å få bidrag fra faren min, og det har jeg aldri skjønt...hvorfor må han betale fordi pilla ikke virka?"

Men for all del...konkluder med dine egne ting, og spre gjerne falsk info om meg på nettet. Det er jo det venninner er til for!

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Så koselig...da jeg var der regna det som bare det!:P

Skrevet

Jeg velger å svare objektivt på dette, ettersom jeg ikke er på siden til verken den ene eller den andre av dere.

Jeg er totalt uenig i Riga sine standpunkter når det gjelder barnebidragsdebatten - og det har jeg tidligere presistert ovenfor henne. Om disse meningene har blitt dannet på grunnlag av hva hun selv har opplevd i livet iforhold til uplanlagt graviditet/tanker og usikkerhet rundt det å skulle beholde har lite eller ingenting med den diskusjonen å gjøre. Såfremt hun ikke har dratt frem dette som et vesentlig poeng, ser jeg ikke hvorfor det skal være et poeng. Jeg skjønner at man kan være litt uenig, men det er jo kanskje litt snevert tenkt å dra opp dette (nå mener jeg at dette gjelder for alle som har dratt frem dette i debatten). Det var trossalt ikke en debatt hvor Riga sine psykiske lidelser skulle henges ut, og det var så absolutt ikke hva vi diskuterte.

En ting kan vi nok alle si oss enig i. Riga har delt mye av privatlivet sitt på DIB/BIM og en del med de av oss som har snakket med henne på msn. En ting er hva hun deler på DIB/BIM, og det kan på sett og vis være forståelig at folk kan dra dette og - tiltross for at jeg mener at det har lite eller ingenting med diskusjonen som pågikk å gjøre. Selv om det i andres øyne har mye å si. Jeg synes det blir litt for dumt når vi skal utlevere andre i en diskusjon der det ikke er nødvendig. Hva noen har sagt til en i privat sammenheng bør bli privat (såfremt at det ikke skal deles med alle og enhver på nettet...)

Når det er sagt så tror jeg egentlig at vi kan si oss ferdig med ufinheter i den diskusjonen og. Greit at vi er uenige, men jeg ser ikke at noen trenger å rakke ned på den ene eller andre av den grunn.

Så med det velger jeg å "conclude peace" - mellom alle.... Og kanskje være litt mer påpasselig med hva man sier om privatlivet sitt heretter (for ja Riga, da kan du risikere at det dras opp igjen, og du har jo sagt en god del så det må du nok bare leve med...) og vi skal se oss bort ifra å legge ut ufinheter og private betroelser gjort av andre brukere her inne. En ting er msn hvor det er litt mer privat, et annet sted er et forum der anonymiseringen fort kan bli livshistorien og fødselsnummer lagt ut på visning... Mener nå jeg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...