Gå til innhold

Besøk på sykehuset


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jm har sagt til oss at det er lurt å la være invitere til besøk av besteforeldre og andre på sykehuset, siden det e bare to dagers opphold. Hva ville dere gjort ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes du skal se an situasjonen der og da - ikke love folk å få komme på besøk. Det kan være at du er veldig sliten og trenger all tid for deg selv, eller at babyen ikke bør få kontakt med bakterier utenfra sykehuset... Jeg personlig føder nå for andre gang, hadde besøk på sykehuset sist. Jeg håper på å ta i mot besøk i visitten denne gangen også som begrenser besøket til 1 time, positivt for meg sist. Utover det var de flinke på sykehuset (Ahus) ved å spørre om jeg ville ha besøk, og i så fall måtte jeg gå ut på dagligstuen med besøket. Grunnen til at jeg helst vil ha besøk (av nærmeste familie primært) på sykehuset er at det gir meg et par uker hjemme etter fødselen hvor dette er lettere å si nei til besøk som fort kunne vare noen timer (ikke alltid lett å begrense).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg uansett vil se mamma og pappa etter en så stor opplevelse. Er enebarn og dette er deres først barnebarn, så måtte nok hatt en væpnet vakt utenfor rommet mitt om jeg skulle holdt de på avstand. Har et veldig godt forhold til de, så tror det å se de etter at alt er over rett og slett vil føles veldig riktig.

Foreldrene til sambo bor 60 mil unna, så med mindre de er i området så kommer nok ikke de til å dukke opp på barsel.

 

Har sagt til mine tre bestevenninner at er jeg i form så vil jeg gjerne se de, men vi avtaler på mld først. Det syntes de var helt greit :)

 

Litt mer skeptisk er jeg til svigerinnen min med familile. De har tre jenter i alder 9- 7- 1 1/2.. Og iallefall den mellomste kan være en håndfull. Men jeg kan vel ikke si at jeg ikke vil ha de på besøk heller.. Det blir jo urettferdig ovenfor sambo. At bare "mine" skal få lov til å komme på sykehuset..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.Kom akkurat hjem fra sykehuset , vi valgte ikke å ha besøk.Det var helt greit..Er så mye med amming, det tar tid å lære .Hvis man skal det da, og lå også på flermannsrom..Besteforeldrene så ham idag og han er 3 dager gammel...Mye bedre å ta det hjemme synes vi.Men det er jo smak og behag.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har bestemt oss for å ta i mot familiebesøk på sykehuset, for så å kreve litt alenetid når vi kommer hjem til storebror på 4,5 år. Vi vil gjerne ha et par dager alene sammen - så storebror også får mulighet til å bli kjent med babyen før alle kommer stormende (veldig stor familie og vennekrets...) På sykehuset kan jo pappaen ta i mot besøket hvis jeg er for sliten. Det var en erfaring vi gjorde oss sist gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...