Gå til innhold

Har du gitt et ultimatum noen gang; og tapt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er bare nyskjerrige på hvordan dere stiller dere til det, og om noen har opplevd å stille et ultimatum for så og `tape`?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

når en ser seg nødt til å stille et ultimatum har en tapt uansett. da har en jo tydelig ikke ytterligere argumenter å komme med. jeg er av den oppfatning at dersom en diskuterer med et relativt inteligent menneske, bør det selv klare å ressonere seg frem til rett og galt ved hjelp av gode argumenter.

Skrevet

Helt enig med wirre! Må man sette et ultimatum, har man tapt.

Skrevet

Fullstendig uenig. Men setter man et ultimatum må man være forberedt på at om man "taper", som det sies, så har det konsekvenser man må være villig til å ta.

Skrevet

Et utlimatum burde man vel aldri stille.. ikke særlig smart syntes jeg.

Skrevet

Så man er ikke særlig smart hvis man stiller ultimatumet at enten prioriterer du familien eller så kan jeg ikke leve sammen med deg?

Eller ultimatumet at enten så går frp med på å kjøre bybane, eller så kan krf ikke gå inn i et byrådssamarbeid?

Er det da man mangler argumenter?

Skjønner ikke helt hva dere mener jeg. Ultimatum er det man stiller når man har kommet til det punktet at enten må noen gjøre slik man ønsker, eller så kan man ikke fortsette forholdet man har til den personen, enten det er et privat eller et forretningsmessig forhold.

Så jeg er enig med den over her. Man bør ikke stille ultimatum med mindre man er parat til å ta konsekvensene av ultimatumet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...