Gå til innhold

Har babyen forandret dere i matveien?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har hvertfall min gjort!

Jeg kunne ikke få servert noe bedre enn taco før, og nå tåler jeg ikke tanken på det engang. Jeg var også veldig glad i surt godteri, noe som heller ikke frister så mye lenger.

Jeg har ALDRI ALDRI likt noe slags kjøtt, dvs. biff, ytre- og indrefilet, stek og slike ting. Men i går, så MÅTTE jeg bare ha biff med BROKKOLI, noe jeg også hater egentlig.

Så middag i går var ytrefilet, brokkolig og bernaise :P

Skokolade og også litt bedre enn før ;)

Fler som har blitt forandret slik?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare meg da tydeligvis xD

Skrevet

Jeg har såå lyst på leverpostei, før elsket jeg det, men nå takler jeg ikke smaken. Synes det er helt forferdelig. Så trist. :(

Skrevet

Å ja!

Alltid siden jeg selv var baby ELSKET fisk, og allt som er laget av fisk! men nå.. klarer ikke tanken.

Sjokolade er jeg heller ikke så glad i lengere. . :(

Skrevet

jeg klarer ikke smaken av sjokolade lengre!!!! håper det holder seg slik etter fødselen også :P

Skrevet

Kaffe smaker ikke det samme... Så her går det masse te istedet!

Skrevet

Ja her har det forandra seg litt ja... Pølser hva jeg ikke noe fan av tidligere, men nå smaker pølser fantastisk.. hehe.. Salt & Pepper chips fra maarud er også deilig, noe som jeg ikke likte så godt før.. Å kaffi smaker ikke godt lenger, liker da mye bedre te & varm kakao :o)

Syns heller ikke taco er så spesielt godt lenger.. merkelig åssen matvanene kan forandre seg.

Skrevet

Ja pølser ja! Fantastisk godt!!!!

Skrevet

Ikke dilla på noe, men mer lyst på krydret mat, og sterk krydret chips frister. Blir derimot kvalm av melk, og det føler jeg er ganske motsatt av hva mange andre opplever! :o)

Skrevet

Babyen har endret meg RADIKALT! Han er sær i matveien er beviser allerede at han er sjefen;-)

Jeg blir dårlig av veldig mye mat som jeg vanligvis elsker, indisk, thai, kinesisk, tapas(?), kunstige søtningsstoffer, alt av melkerprodukter (inkludert melkesjokolade), frityrstekt mat (har aldri vært glad i det, men nå blir jeg syk av det) osv.

Vanligvis er jeg glad i rene proteiner og grønnsaker, men nå frister ikke noe kjøtt, kylling og nesten ingen fisk. Eneste av proteiner jeg synes er godt er litt ost, tunfisk og reker/ skalldyr.

Jeg spiser MASSE havregrøt og mørk sjokolade. Har melkesjokolade i kjøleskapet som har ligget der i ukesvis, det har ALDRI skjedd før!!!

Er matlei og har superproblemer med å finne noe å spise til middag hver eneste dag... ender noen ganger i ingenting eller et eple, litt sjokolade og grøt...

Skrevet

Jeg liker godt pølser til vanlig, men nå er det helt uaktuelt... Fiskekaker og annen farsemat også...

Egentlig ikke så mye som smaker... annet enn lakris. Og det har jeg alltid likt :-)

Skrevet

Jeg kan ikke spise sterk mat lenger, juice går greit 50% av gangene - og jeg har blitt så glad i KÅL... surkål, rødkål, fårikål (helst bare kålen) - det lukter veldig deilig i nærheten av meg kan du si. Sniker meg rundt reolene i butikken og håper ingen kommer når jeg skal slippe en liten tirade... hipp hurra

Skrevet

JEG HAR MINDRE MATLYST ENN NORMALT

Spiser mindre og oftere.Spiser fisk-noe som jeg ikke syns eg godt sånn egentlig.Spiser mindre sjokolade enn jeg vanligvis gjør:=)

Da jeg skulle ha dattern min våknet jeg på nettene å sovnet igjen etter noen biter med sjokoladen.

Jeg spiser kornfalks også:=)

Skrevet

Dei to andre gongane eg har vore gravid har eg hatt problem med å ete sterk mat. Pizza var berre å gløyme. Tålte heller ikkje paprika og minimalt med sjokolade. Denne gongen går alle dei tinga stort sett heilt greit. Litt halsbrann av og til av for mørk sjokolade(m/mykje kakao i).

Det som er rart er at eg vanlegvis ikkje likar tomatsuppe. Har brukt masse makaroni og berre såvidt suppe som saus og så masse krydder. Det var standard;) No har det seg slik at døtra mi elskar tomatsuppe og vil gjerne ha det fleire gongar i veka. Og denne gongen synest eg faktisk at det er godt. Heilt merkeleg;) Raraste er at ul viste at eg mest sannsynleg skal ha jente igjen, så då har det ikkje med ulikt kjønn å gjere helder.

Skrevet

jeg var veldig glad i SVOLVÆRPOSTEI og PØLSEGRYTE SPESIAL fra findus de 3 første mnd, men nå er det ikke særlig godt..trur jeg fikk nokk av det da..hehe..

Hvitløk kan jeg ikke spise, blir så sinnsyk dårlig av det.. :( ikke nå arti når man er så glad i det.. flere som har det slik?

ellers er jeg blidd sinnsykt glad i SMIL , KAVIAR , OLDEN med sprutekork, og panert fisk fra findus..merklig greier dette , er plutselig blidd stor kunde av findus..

Skrevet

sjokolade er utrolig godt nå og alt med lakris i!

før spiste jeg rugsprø knekkebrød hver kveld, nå takler jeg ikke tanken! og taco uff nei takk!

Skrevet

Kaffe smaker svidd og herslig (begynner å gå lit over nå..)

Drikker mest bare vann og te, og sjokomelk fra Tine er en lifesaver på dårlige dager. Kunne drukket litersvis...

Ellers er det så mye som jeg kunne spise før som jeg ikke klarer tanken på akkurat nå. Maten må ikke lukte mye (er utrolig luktsensitiv og samboeren min mener den er overnaturlig for tiden:P)

Leverpostei har jeg ikke spist på uker og salami.. ewwww..

Har spist knekkebrød med hvit/brun ost og kremost naturell. Skikkelig spennende. Middag gidder jeg ikke engang å tenke på, spiser jo det jeg lager til de andre i huset, men er ikke så veldig kreativ lengre.

En annen ting jeg har fått et lite kick på er boller med vaniljekrem og melis på (men det unner jeg meg bare engang i blandt:),

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...