Gå til innhold

Hva spiser barna deres nå?


Koala *g07*

Anbefalte innlegg

Her går det mest i mme, med et grøtmåltid på formiddagen. Men skal nå begynne med to. Så regner med at etterhvert blir det vel middag også. Var hos hs i dag, og da virket det som om det var greit å få mer fast føde, og ikke så mye mme.

 

Har et matvrak, men skal bli spennende å se hvordan han synes middag blir. Liker ikke spesielt vann, så må prøve å komme på noen lure måter å få det i han. Han skal helst ha flaske med melk i stede.

 

Hvordan er det med deres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jenta vår spiser litt grøt og melk til frokost, lunsj = melk, middag = litt grøt og melk og kveldsmat = melk. Gir litt most banan, most avokado eller ferdig (fra butikken) fruktmos innimellom, men det er ikke så veldig populært enda :o)

 

Snakket med lege i går og han sa vi kunne øke med grøt og trappe ned på melk de gangene hun får både grøt og melk. Han sa også at vi etterhvert kunne gi brødbiter. Jeg spurte når og han sa at hans barnebarn fikk brødbiter fra de var 9 mnd. Javel, da får vi prøve det om ca. 3 mnd., hehe!

 

Hva hvis du har en flaske med vann som du gir han mens du mater han med melk? At du bare bytter flaske i full fart lissom? Kanskje han blir litt irritert, men det kan jo hende han liker det etterhvert? Jeg aner ikke altså, men det er det eneste jeg kommer på for å få lurt det i han :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her begynner vi å komme inn i en slags rutine. Morsmelk på morran før vi sover en liten formiddagslur.

Så er det melk, litt grøt og sviskepure til frokost. Prøver å få i henne mye sviske, er redd for at hun skal bli treg i magan. Gir det om morgenen slik at den får virke utover dagen.

Til middag varierer vi litt, moste grønnsaker med mm, most avocado eller skive med leverpostei hvis vi er på tur.

Til kvelds: grøt og/eller skive med leverpostei.

Mm til alle måltider og litt innimellom også.

 

Synes ikke jeg får i henne så veldig store mengder, vi er milevis unna en hel porsjon, men jeg synes igrunnen det går framover.

Hun elsker brød, spiser en halv tynn skive per måltid. kunne nok gitt henne hele, men synes det får være nok.

 

Vi prøvde med banan også, og det gled ned på høykant. Dessverre ble hun veldig forstoppet av det, fant noen harde bæsjeklumper i bleia hennes etter at hun hadde strevd lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hedda er glad i grøt, men enda gladere i puppen. Fruktpurè er deilig dessert, mens middag er æææ -ho nekter å åpne munnen.

 

Så hos oss er det puppen til frokost (8-tida), pupp og grøt til lunch (12-tida), puppen til middag (ca 15.30), og pupp og grøt med en liten frukt-dessert til kvelds (klokka 19.00).

 

Vi begynte med grøt da Hedda var 5 1/2 mnd, og det gikk kjempebra. Ikke like stort hell med middag som sagt, men vi stresser ikke med det. Får prøve igjen om en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...