stibli Skrevet 12. september 2007 #1 Skrevet 12. september 2007 Er i 2.pp og skal ha eggløsning imorgen, 13. sep. Natt til mandag i forrige uke fikk eg en akutt kraftig urinveisinfeksjon og tok mine 2 første pencillin-piller kl 5 på legevakten den natten. Gikk deretter på pencillin frem til ettermiddagen på torsdag, altså en 4 dagers kur. Ble kvitt smertene og hadde ingen bivirkninger, men e redd det har gått utover min eggløsning som skal skje imorgen. Vet noen om pencillin eller urinveisinfeksjon har noen innvirkning i det hele tatt? En annen ting er eggløsningstester...Sluttet på p-pillen i slutten av juli, og begynte som sagt 1.pp i august..menstrasjonen min har ikke vært helt regelmessig (utenom p-pilleperiodene selvfølgelig), men så langt har mensen kommet på samme dag i en 28-dagers syklus..I august startet vi me eggløsningstest 2 dager før den skulle ha vært positiv, altså 3-4 dager før eggløsning...og fortsatte å teste til 3 dager etter eggløsningen, men INGEN var positive...og mensen kom likevel på den datoen den skulle...har hørt noe om at man ofte ikke har eggløsning den mnd'en man slutter på pillen, men ingen av testene i denne pp'en har vært positiv heller..tok en test nettopp, som igjen var negativ... hypokonderen i meg kom frem og tanken på at eg ikke kan bli gravid dukket opp..selvfølgelig en helt absurd tanke, men ka går ikke gjennom hodet på en som ikke får til det man ønsker mest i hele verden?!... Har noen opplevd det samme? Råd/tips? eller bare litt oppmuntring? Vet godt at man ikke e komt særlig langt når man e i 2.pp, men 1 av testene kunne i det minste ha vært positiv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå