Gå til innhold

2-3 cm åpning og maserier. Lenge igjen tro?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos legen i dag og ble undersøkt, er 37 uker + 3 dager på vei. Da fant hun til sin store overraskelse ut at jeg er helt moden med 2-3 cm åpning. Slimproppen hadde hun med seg ut etter undersøkelsen. :) Sorry, for detaljene. ;) Hun røsket godt opp der nede og anbefalte oss å dra hjem til litt sengekos. Håper virkelig at det skjer noe snart, men tør ikke å ha forhåpninger.

Noen med erfaringer...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du vil sikkert ikke høre min versjon her, men...

Var hos jordmor for 1 1\2 uke siden, var moden, 2 cm åpning og slimproppen har gått.

Har hatt mye maserier, men det stopper bare opp.

Sitter her enda gitt.

Håper virkelig du er heldigere enn meg, for det er ikke morro å gå sånn.

Skrevet

Skjønner godt at det ikke er noe gøy å gå sånn. Hva sier jordmora da? Har det bare stoppet opp...? Har du blitt strippet?

Skal på kontroll til jordmora på fredag og da skal også hun foreta ei stripping og da regner jeg med å få høre om det er blitt større åpning eller om det er stillstand. Krysser fingrene for oss begge. :)

Skrevet

Hun var overassket da jeg kom på ny kontroll nå om mandagen.

Stopper opp ja, fryktelig irriterende.

Hatt 2-10 min i fler timer, men da er de ikke kraftige nok. Så stopper det et par timer og i gang igjen, blir jo sprø.

Jordmor sa at hun regnet med jeg kunne halvere fødselen fra sist. At jeg har gjort mye av jobben nå før det virkelig starter.

Men jeg tør ikke tenke den tanken, livredd for at det skal bli verre enn forige gang.

Jeg har ikke blitt strippet, hun ville ikke rive for mye i meg da hun sjekket åpning.

Hun sa at de tenkte kun på babyen og ikke mor hvor vondt hun har det.

Var der i uke 37, så da mente hun det var for tidlig å strippe meg.

Tvi, tvi og lykke til på kontroll:)

Skrevet

Jeg fikk vite at jeg er moden og hadde 2 cm åpning for tre uker siden. Er plaget med maserier omtrent hver natt, men er like gravid enda. Har fått beskjed om at fødselen kan starte når som helst, men har ikke skjedd noe enda. Men det er sikkert veldig individuellt. Håper det snart blir fødsel på deg (og meg ;-))!! Alt er i allefall klart. :-)

Skrevet

Godt å høre det er fler...

Får håpe det fører noe godt med seg:)

Skrevet

Hei. Ved min forrige fødsel gikk slimproppen, så vannet og så kom maseriene. Dette var i uke 38. Maseriene var grusomme, men førte ikke noe mere åpning med seg før etter 18 timer da jeg fikk epidural. Viste seg at vannet hadde gått før jeg egentlig var moden, derfor ille vonde maserier.

Så om dere må vente litt på at fødselen starter ordenlig så vil jeg si at det er bede enn slik jeg hadde det!!! Masse lykke til :-)

Skrevet

Takker for alle svar. Håper at det ikke er så lenge igjen, men tør ikke ha noen forventninger i og med at jeg egentlig ikke har spesielt vondt. For jeg regner med at det skal gjøre mer vondt i denne fasen....?

Legen sier at det eneste som mangler nå er rier, så jeg får vel hive meg på alle kjerringrådene og se hva som skjer til kontrollen i morgen. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...