Anonym bruker Skrevet 12. september 2007 #1 Skrevet 12. september 2007 ..i kveld for og se om han sover lenger? Trenger så sårt å sove noen timer sammenhengende selv. Gutten er 3 mnd og spiser annenhver time døgnet rundt. Er en stor gutt som legger godt på seg. På natten sover han en sjelden gang også tre og fire timer i strekk, men dette hører sjeldenhetene til, og er gjerne den første økten, fra 21.00. Jeg legger meg gjerne kl. 22, så da blir det aldri mer enn 3 timer sammenhengende søvn på meg. Vil det hjelpe å gi mme på kvelden mon tro?
MissUnderCover Skrevet 12. september 2007 #3 Skrevet 12. september 2007 Det er jo verdt et forsøk, noen sier at babyen sover bedre med mme på kvelden, jeg prøvde på snuppa mi av samme grunn (3mnd) og hun sov en time lengre, så nå sover hun fra ca 22 til 04... jeg ga flaske bare en kveld... er ikke alle det funker for, men noen.. prøv å se du! Lykke til, får håpe du får sove en time ekstra iallefall!
Jeenie Skrevet 12. september 2007 #4 Skrevet 12. september 2007 Joda, det kan du godt gjøre... men om det hjelper er uvisst... virka ikke her iallefall!!
Anonym bruker Skrevet 12. september 2007 #5 Skrevet 12. september 2007 Har hørt mange si babyene sover lenger av mme, fordi det er tyngre å fordøye enn mm. Det skader jo hvertfall ikke å prøve, men ville nok ha pumpet meg etter å ha matet han så produksjonen oppretttholdes eller så du ikke får spreng senere på natten
Anonym bruker Skrevet 12. september 2007 #6 Skrevet 12. september 2007 Jepp, jeg skal forsøke det i kveld! Takk for svar, folkens! (det sier litt om forumet at jeg ikke tør å spørre om dette uten å være anonym...) Håper det hjelper! Man blir jammen litt små-sprø av for lite søvn!!
MyB@by <3 Skrevet 12. september 2007 #7 Skrevet 12. september 2007 jeg spurte hs om jeg kunne gi gutten min mme når min mor skulle passe han (jeg fullammer) så slapp jeg pumpe meg så masse... hun sa at han kunne få vondt i magen av det siden han bare var vandt med mm.. det står også i den boken jeg har fått om mat til barn fra 0-1 år, at barn som ammes burde få grøt eller annet i stede for mme... viss de trenger mer enn puppen...
Anonym bruker Skrevet 12. september 2007 #8 Skrevet 12. september 2007 Men jeg kan jo ikke gi grøt når han er 3 måneder gammel. Og hvis problemet hadde vært at jeg ikke hadde nok melk, MÅTTE jeg jo gitt mme. Uansett, jeg tar sjansen på det for en dag. Så får vi se:-)
Anonym bruker Skrevet 12. september 2007 #9 Skrevet 12. september 2007 vennina mi begynte med grøt før gutten var 3 mnd, hun hadde for lite melk.. og ble anbefalt grøt i stede for mme...
Anonym bruker Skrevet 12. september 2007 #10 Skrevet 12. september 2007 Har aldri hørt noen har anbefalt å begynne med grøt før barnet er minst 3 måneder og 2 uker. Så jeg gjør ikke det nå bare for at jeg skal sove bedre:-) Men så fort det er gått to uker til, så begynner jeg så smått, tro du meg:-) HI
MyB@by <3 Skrevet 12. september 2007 #11 Skrevet 12. september 2007 ja det er bare å prøve det... tror nok ikke babyn tar skade av det... jeg har gitt min gutt masse rart jeg allerede han er 5 mnd nå... men jeg gav ikke annet en mm frem til han var 4 mnd da.
MathildeC Skrevet 12. september 2007 #12 Skrevet 12. september 2007 Jeg sa til helsesoester at vi noen ganger ga litt ekstra mme. Hun sa det var helt fint. Og tror ikke hun fikk noe vondt i magen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå