Gå til innhold

Føder di fleste om natta???

Anbefalte innlegg

Skrevet

di fleste jeg kjenner, og som jeg leser om her inne, drar på føden om natten, er det bare jeg som innbiller meg det eller er det tilfelle at det fødes fler barn på natta enn om dagen??=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her skjedde det på ettermiddagen, men ofte får folk de første riene på natten tror jeg. Det er i alle fall noe jeg har hørt. Fint om folk skriver sine erfaringer, så finner vi det ut ;o)

Skrevet

Noen påstår at de fleste får de første riene om natten, men det tror jeg er ganske forskjellig. Mora mi fikk rier tidlig om morgenen da ho skulle føde meg, jeg ble født tidlig på kvelden. Selv har jeg født tre barn, og den første fødselen begynte med forsiktige modningsrier sent på kvelden/natten. Slik fortsatte det hele neste dag, først om kvelden ble riene vonde. Jeg fødte neste dag om formiddagen. Mitt andre barn ble født om kvelden, men da våknet jeg tidlig om morgenen med rier. Den tredje og siste gangen fikk jeg stikkpille på sykehuset om formiddagen for å sette igang fødselen, og da begynte riene om ettermiddagen, og like etter midnatt kom babyen. Så fødselen er ikke nødt til å begynne om natten. Jeg har heller inntrykk av at mange får de første riene om morgenen. Og så er det folk vi hører om som pluttselig blir kastet inn i fødsel i løpet av dagen.

Skrevet

Fikk første rie kl 8 om morran og jenta ute kl 15.40, en helt vanlig dag på jobben :-)

Skrevet

Jeg mener å ha hørt/lest at flertallet føder om natten. Selv fikk jeg et barn om natten, et om morgenen. Men det som er dumt er at bemanningen på natten er mye dårligere enn på dagen - helt idiotisk at de ikke tar hensyn til når folk faktisk føder.

Skrevet

Våknet på natten med rier.

Skrevet

med nr 1 våknet jeg kl 0130 på natta med første ri og kl 1818 var han født

med nr 2 våknet jeg med første ri kl 0320 og kl 0630 var han født

Skrevet

Riene starta 01.00 sist, men gutten var ikke ute før klokka var 16.21 :)

Skrevet

Riene mine startet på natta, 03.30 ca. men gutten min kom ca ti på fem på dagen. Var ganske stille på føden akkurat da, og utover kvelden også igrunn...

Skrevet

Jeg har våknet rundt kl 05.00 med begge mine, og kjendt at riene har startet :)

Den første fødte jeg 14.03, og nesteman kom 15.57 :o)

Skrevet

Riene startet kl 23 på kvelden.. Klokka 16.24 neste dag kom lille snella vår :)

Skrevet

Ok...ser at folk nevner når riene startet:

Mine startet på mandag formiddag.

Jenta var ute onsdag ettermiddag.

Skrevet

Tror mange fødsler starter på kvelden-natten fordi da slapper man av i kroppen etter en lang dag. Mine har i hvertfall startet på sent på kvelden første gang og på natten andre gang. Blir spennende å se denne gangen:)

Skrevet

Her startet riene om natta, men fikk jenta vår på ettermiddagen.

Skrevet

Mer eksakt: Hadde hatt rier litt, men kl 01 var det 8 min i mellom. Hun ble født kl. 17.14

Skrevet

Begynte med rier midt på dagen og tulla var ute rett over midnatt:)

Skrevet

1 gjekk vannet 1330 og riene beg for alvor 15 født 1915

2 våkma av rie 0430 født 0801

3 kynnere ti på 7, rier 10 over 7 ca født 0836 på legevakta

Skrevet

Fødte midt på dagen med nummer 1, vannet gikk sent på kvelden/ riene midt på dagen.

Nummer 2: Riene startet midt på dagen. Snuppa kom tre dager etter på kvelden.

Så ikke noe natt her, bortsett fra vannet som gikk ganske sent da...

Skrevet

Jeg vet ikke men med begge mine startet det mellom klokken 3-3.15 på natten. De er født 9.42 resp. 7.34 Begge på en tirsdag.

Skrevet

Brukte du virkelig tre dager på å føde nr. 2, fillyfjonka? Det er uvanlig at en annengangsfødsel tar så lang tid. Stakkars deg, du må ha slitt da?

Skrevet

Veldig mange opplever vel at delar av fødselen foregår om natta... enten at riene startar eller at ungen blir fødd.

Eg trur ikkje det er så stor forskjell i antal barn som blir fødd (altså tidspunktet barnet kjem ut) om natta i forhold til dagen.

Guten vår vart fødd om natta, kl 02.07. Dei begynte igangsetting kl 11.30, eg fekk første rie ca 22.30, og var "i fødsel" kl 00.45.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...