Gå til innhold

Trenger råd angående stikkpiller til baby.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Småen er 5mnd og har aldri fått smertestillende før.

Han fikk vaksine i går og i dag er det noe som tydlig plager han. HAr sutret sammenhengende i hele dag. Kan og være tenner, men noe er det iallefall.

Han har ikke så vondt at han gråter, men er fryktelig sutrete og lager brummelyder og gryntelyder konstant.

Målte feberen hans og den var negativ. Viste 37,7C. Normalt bruker han å ha 37,2C så den er litt høyere enn vanlig da, men ikke så høy at man kan kalle det feber, eller?

Så et spm til, jeg har bare slike 60g stikkpiller, på pakken står det at de er fra 0-4mnd (3-6kg) og for de over 4mnd(6-12kg) anbefaler de 125g stikkpiller.

Vil småen få noe virkning av de pillene selv om han er 5mnd? Han veier bare 6680g. Så han er bare rett over grensen i vekt...

OG så det siste spm, ville dere gitt piller på dette grunnlaget, eller skal jeg bare kose med han og underholde han i stede for?

Er så skeptisk til smertestillende tabletter jeg;) Men vil jo ikke at småen skal plages unødvendig, så hva gjør dere andre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo prøve å gi han en av de 60 mg. Kanskje han har litt vondt?

Skrevet

ga stikkpille 60 mg til vår gutt på 11 uker og han veier ca 6,6 kg, det gikk fint det...

det skader ikke å prøve med en pillr og se om det virker, jeg ville ha prøvd...

Skrevet

Du kan gi 60 mg. Siden han er omtrent 6 kg og ikke fått det før har nok den grei effekt.

Jeg fikk beskjed at ved reaksjon etter vaksine skulle man gi paracet, for det er ingen vits i at barna skal ha ubehag etterpå når det ikke er nødvendig.

Skrevet

Ja er ingen grunn til at han skal måtte ha unødvendig vondt. Kom heldigvis hjem pappaen fra jobb nå så da koser og underholder han han litt;) Så nå er det nok slutt på sutringen og bare gla gutt en stund:D

Om han begynner på igjen sutringen når han blir lei pappaen så stikker jeg inn pilleren.

Skrevet

Gi ham den paraceten du... og blir han ikke bedre, så kan du gi ham en til... ( han kan få opptil 125 g nå, så du kan dermed gi han to av 60 g...).

Sykepleier

Skrevet

Nå har han fått en. Noen som vet om det tar lang tid før det begynner å virke?

OG en liten ting, var litt fasinerende at den bare forsvant inni der liksom. Trodde jeg måtte stappe den inn med fingeren jeg, men det var ikke nødvendig..hehe snodig..;)

Skrevet

Sønnen min fikk 3 mnd.vaksina på mandag, og helsesøster sa vi kunne gi paracet om han fikk feber. Er selv skeptisk til for mye bruk av smertestillende og febernedsettende, men fulgte rådet hennes og kjøpte stikkpiller. Han fikk ikke feber da, så slapp å bruke de. Håper gutten din føler seg bedre nå :)

Skrevet

Dersom barnet reagerer etter vaksine...blir urolig og veldig sutrete, går det helt fint å gi en stikkpille selv om det ikke er feber tilstede.

Sykepleier

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...