Gå til innhold

Republikk eller monarki?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes kongefamilien gjør en ok innsats for fedrelandet, men er det ikke på tide å modernisere demokratiet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er nok litt "gammeldags" jeg da, og foretrekker monarki, enn så lenge......... Men grøsser litt på tanken om de fremtidige konglige.... de som skal overta etter Harald og co.

Var liksom "Laffen" som var Konge!!! (Olav).

Skrevet

Demokratiet fungerer, det!

Og monarkiet er i stadig endring..Synes det er greit med kongehuset, jeg. :-)

Skrevet

I teorien er jeg selvsagt for republikk og mener det er hårreisende at noen skal arve en maktposisjon.

Men gud så pinlig det ville være å presentere "President Carl I. Hagen of Norway and wife Eli" i en internasjonal sammenheng. Takke seg til Harald og Sonja, de vet i det minste å holde maska så noenlunde utad.

Skrevet

Modernisere demokratiet? Hva har det med kongefamilien å gjøre.

Jeg for min del vil ha republikk etter islandsk modell.

Skrevet

Jeg er sååååå for monarkiet. Kongefamilien har jo ingen reel makt, men som norges ansikt utad er de fantastiske. Hvem i huleste skal kunne representere norge på samme måten? Jens Stoltenberg?? Siv Jensen??

Tror Håkon og Mette-Marit kommer til å gjøre en strålende jobb, jeg.

Skrevet

Monarki defintivt! Så lenge det fins noen som vil være konge og dronning da...:P

Skrevet

Republikk - helt klart! La de "kongelige" få slippe et liv på utstilling bare fordi de har vært så uheldig å bli født inn i den familien. Snakk om å bli fratatt et liv med vaglmuligheter da!

Å trekke fram Carl I. Hagen som den eneste mulige presidentkandidaten i Norge er så dumt at jeg bare må flire. Dette landet er da fullt av flotte sterke mennesker som sikkert hadde gjort en utmerket jobb for fire (eller åtte) år.

Skrevet

Monarki.

Det gjør en god jobb både innenlands og utenlands. Sikkert ikke alltid like artig å reise til Ytre Gokk for å åpne en bro...

Skrevet

Republikk

Har ingenting i mot kongefamilien som personer, de er sikkert både hyggelige og dyktige til hva de gjør, men mener det er feil at makt kan arves på den måten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...