Gå til innhold

Modning...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var md jordmor i dag, er 40+5 uker nå. Hun sjekket litt der nede og fant ut at det ikke var så veldig modent,på en skala lå det på 4-5(hvor høyt den skalaen går har jeg ingen aning om:( Hun rotet litt rundt oppi der, sa jeg sikkert ville begynne blø, men det har jeg ikke sett noe til. Ingenting biter på meg vistnok:)

Noen som har peiling på modning? hvor lang tid det kan ta? når man da kan forvente fødsel? ser for meg 2 uker overtid.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan bare svare for meg selv, slimproppen gikk for 18 dager siden(uke35) og livmorhalsen var da veldig moden. Sitter her fremdeles i uke 38 med stor mage selv om jordmor sa jeg kom til å føde om et par dager og senest innen 14 dager.

Mulig det er anderledes når det skjedde så tidlig. Har hatt masse falske rier også. Håper jeg har fått litt åpning ihvertfall så de har vært til litt nytte. Skal ikke til kontroll før om en uke, så vet ikke om jeg har kommet noe lenger.

Håper det skjer noe hos deg snart da!

:-)

Skrevet

Tror det er ganske forskjellig. Det kan skje fort også. Ellers har jeg hørt at mange kan ha hjelp av modningsakkupunktur.

Skrevet

Jeg var på overtidskontroll sist svangerskap, uke 41. Og jeg var ikke moden i det heletatt. Hun røsket og rev der inne, men ingenting skjedde. Vle satt igang 4 dager etterpå, og da tok det 2 1/2 døgn, så kom han :-) ( sta som bare det )

Skrevet

Jeg var hos jordmor i går, å da sjekket hun åpning og modning. Er 40+1 i dag.

Hun sa at det var sånn halvveis modent, aner ikke hva det betyr men men......

Våknet opp i dag med at slimproppen hadde gått.....masse slim på papiret og litt blodvann de påfølgende gangene jeg var på toalettet.

Så hadde håpet på at i dag skulle være dagen, men virker ikke sånn enda.....har bare vært litt trøtt og småkvalm i dag, har også hatt litt diarè. Så får se, kanskje det skjer noe snart, men det er jo veldig individuelt.....

Jordmoren sa til meg at visst det ikke var modent da jeg var hos henne i går, så kunne det ta bare noen dager eller ei uke eller mer.....

Hun gav meg også ett tips om at en avslappet mor ville modne langt fortere en enn stresset mor :) Så jeg slapper bare helt av, å går ut på tur med hunden litt flere ganger en før, i håp om at kanskje det kan hjelpe :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...