Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen andre her som har eller har hatt migrene under svangerskapet?Har dere gode råd å komme med?Leg har med aura.Er gravid i uke 23 nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, har migrene. Har hatt det hele svangerskapet - noe mindre nå mot slutten (uke 36). Det skyldes nok at jeg nå er 100% sykmeldt. Det er jo fint lite man kan ta mot migrene når man er gravid og paracet hjelper jo ikke.. Jeg har bare lagt meg når anfallene kommer og krysset fingrene for at de ikke skal vare så lenge. Jeg har brukt tigerbalsam og kjølebriller som lindrer litt slik at jeg får sove. Jeg har prøvd akupunktur - hjalp ikke. En ting som av og til hjelper når jeg kjenner at anfallet er på vei, er kaffe. Det hjelper sammentrekkende på årene og er iallefall verdt et forsøk.

Forebyggende kan det hjelpe litt med yoga. Eller må du passe på å sove nok, spise ofte og bevege deg litt - forebyggende dette og.

Lykke til! Jeg vet hvor slitsomt du har det!!

Skrevet

Jeg ser at det er litt ulike erfaringer her, så jeg kan fortelle min situasjon:

Jeg har hatt mye migrene i svangerskapene mine(nå er jeg i uke 20).

I samråd med lege, så har jeg tatt en 200 mg IBUX ved kraftige anfall som bruker dager på å bli bedre. Kjenner ei til som i samråd med lege har gjort det samme i begge hennes svangerskap. Det fungerte for oss, og ingen skader på barna. Men unngå de tre første og de tre siste mnd av svangerskapet.

Ellers har jeg brukt å ha en cola eller pepsi max på lur. Det er koffein i brusen som gjør at blodet blir tynnere, så det strømmer lettere gjennom blodårene.

Skrevet

Sliter med kraftige migreneanfall fra før av, og har vært litt plaget med det nå i svangerskapet også. Siden du spurte etter tips, så tenkte jeg å fortelle hva jeg synes hjelper!

Rikelig med søvn og inntak av mye væske kan forebygge migrene.

Når anfallene kommer synes jeg det hjelper å legge seg i et rom som er mørkt og kaldt og uten lyder. Finn en god liggestilling og ligg helt i ro. Synes det blir verre av å røre på meg. Ta smertestillende før du legger deg. Paracet hjelper ikke stort (og ikke stort annet man kan ta som gravid) men hjelper deg til å slappe av og tar muligens noe av smertene etterhvert.

Siden du har med aura, får du et forvarsel om at nå er det noe på fære, så prøv å komme det i forkjøpet.

Skrevet

Jeg sliter med migrene, og har også aura.

Det som jeg har funnet ut hjelper, er at med en gang jeg føler auraen, så tar jeg 2 paracet, og veldig ofte (nesten alltid) så kommer ikke hodepinen.

Helt utrolig. Men de må taes med en gang auran starter, hvis ikke er det for seint. Paraceten virker ikke dersom de taes etter verken har kommet.

Har utenom svangerskapet prøvd flere typer migrenemedisiner, men ingen har fungert på meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...