Kosel Skrevet 12. september 2007 #1 Skrevet 12. september 2007 ringte meg fra legekontoret i dag og sa at den lå på 6, men glemte helt å spørre hva den burde ligge på... altså jernlagre og ikke Hb
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 12. september 2007 #2 Skrevet 12. september 2007 Husker ikke normalen, men 6 er veldig lavt! Fikk du beskjed om å ta jerntilskudd?
3b@rnsmor-30* Skrevet 12. september 2007 #4 Skrevet 12. september 2007 hmm.. jeg hadde 9 og det var normalt, men ikke til å hoppe i taket av, så kunne godt ta jern jeg også...
Kosel Skrevet 12. september 2007 Forfatter #5 Skrevet 12. september 2007 jupp fikk beskjed om det..hadde hb på 8,3 etter fødsel pga blodtap. da sjekket de ikke jhernlagrene. hb var gått opp til 11,2 nå på 6 ukerskontrollen, men nå sjekket de og j.lagrene som visstnok lå lavt (6) men aner ikke hva som er normalt..
stinen ♀ ♂ ♂ Skrevet 12. september 2007 #6 Skrevet 12. september 2007 Ferritin-nivået skal helst være over 20. Er det lavere er det vanlig å ta jerntilskudd. Grensa for at man ikke får lov til å gi blod f.eks er på 5, så det er ikke faretruende lavt det du har. jernlageret øker relativt raskt igjen dersom du er flink til å ta tilskudd:o)
Kosel Skrevet 12. september 2007 Forfatter #7 Skrevet 12. september 2007 får komme meg på apoteket da:) legen min syntes det var rart jeg ikke fikk beskjed om å ta de lengre enn en uke når jeg dro hjem fra barsel - og at de ikke målte j. lagrene da de ikke visste hvor mye blod jeg mistet... tok tbl i halvannen uke etter at jeg kom hjem. fikk beskjed om å ta de i tre uker nå
Gjest ninja & mikrovampyren:) Skrevet 12. september 2007 #8 Skrevet 12. september 2007 Fra fürst står det 14-200. DE skal helst være på 50. Mine er på 14.
stinen ♀ ♂ ♂ Skrevet 12. september 2007 #9 Skrevet 12. september 2007 Ja, en uke var jo litt lite. Husk å ta c-vitaminer ved siden av for å hjelpe på opptaket av jern. Og ikke drikk melk eller melkeprodukter sammen med inntaket;o) Vent helst en time etter at du har tatt jern-tablettene før du drikker melkeprodukter. )
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 12. september 2007 #10 Skrevet 12. september 2007 Eg har natrulig høgt ferentin. Med nr 1 så hadde eg 190 og med nr 2 hadde eg 160 så her er det ikkje nødvendig med jerntabl
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå