Snart mor til 3...? Skrevet 12. september 2007 #1 Skrevet 12. september 2007 Har en 8-åring som gjerne vil se "Jordmødre". Hun har sett intro, og så siste 10 min sist. Er dette for sterk kost for en 8-åring, eller tåler hun å se hvor vondt det er å føde. Hun lurte litt på om jeg skulle skrike slik når vår bebbi kommer sist, men jeg sa at det var litt forskjellig fra person til person. Men synes dere vi bør holde henne unna, eller kan hun se? Hun er veldig interessert i bebbien i magen, og alt som har med babyer å gjøre....
Dægern døtte Skrevet 12. september 2007 #2 Skrevet 12. september 2007 Har en gutt på snart 9 som eeeeelsker babyer, han syntes det var spennende å se på "Jordmødre" sist, ikke skummelt i det hele tatt. Det endte med at jeg måtte fortelle hvordan barn ble til, han har ikke fått hele forklaringen før, men siden han spurte nå syntes jeg at jeg måtte forklare det....Han lurte fælt på om det var vondt å lage barn da..ha,ha.
susemor666 Skrevet 12. september 2007 #3 Skrevet 12. september 2007 Min sønn på 8 1/2 ser også på jordmødre=))
Mamzen Skrevet 12. september 2007 #4 Skrevet 12. september 2007 Kanskje dumt å la henne se det på direkten, du vet jo ikke hvor dramatisk det blir..ta det event opp først og se det selv?
lotta72 har fått Anders Skrevet 12. september 2007 #5 Skrevet 12. september 2007 Har to jenter i 4- trinn, og de så sist gang. Tror nesten alle jentene i klassen gjorde det. De vil gjerne se denne gangen også. Er litt skeptisk, men...
-oOOOStorken AirlineOOOo- Skrevet 12. september 2007 #6 Skrevet 12. september 2007 tror dersom barnet selv ønsker å se det burde det få lov til, blir det for sterk kost for han/henne vil sikker han/hun reagere og da får man heller prøve å gi dem en forklaring osv.
Gjest Skrevet 12. september 2007 #7 Skrevet 12. september 2007 sønnen min på 3 år så det hehe..mamma der er lilebror sa han
Gjest Skrevet 12. september 2007 #10 Skrevet 12. september 2007 Barn er så ulike... Dette tror jeg at du vurderer best selv. Slik jeg opplevde første program var at det gikk meget "enkelt" for seg, mens nå utover vil en se mer kompliserte situasjoner, som kanskje kan virke skremmende på mindre barn?
Erisa* Skrevet 12. september 2007 #11 Skrevet 12. september 2007 Kanskje dere som et kompromiss kan se 1.episode sammen, den har du gjerne sett før? Den ligger ute på nrk.no. Den var jo ikke så fryktelig skummel (syns jeg i alle fall). Tror det er bare bra å få se sånt jeg, så lenge det følges opp med grundige forklaringer og at du tar deg tid til å svare på spørsmål som kommer opp. Jeg har alltid vært interessert i slikt, og kan ikke huske å ha blitt nektet å se noen programmer av den sorten. Tror det har hatt litt å si for hvor jeg er nå (legestudent). Fint at hun er interessert og nysgjerrig!
temi & keli Skrevet 12. september 2007 #12 Skrevet 12. september 2007 Jeg tror jeg ville sagt at han kunne få se reprisen/opptak, jeg.. Har hørt/lest at det både skal være dødfødsel og dramatisk keisersnitt, og det tror jeg ikke en åtteåring trenger å se.. -men NÅR de dramatiske episodene er, vet jeg ikke..
twoboys & a girl Skrevet 12. september 2007 #13 Skrevet 12. september 2007 Så lenge man forklarer så skal vell ikke det være så skadelig. Min sønn på 5 er veldig nyskjerrig på lillebror der inne, han sitter å ser i bøkerne mine og spørr og grev. Har sett litt på tv og han tar det kjempe fint. Synes ikke det er skummelt. Han tok det fint da oldefaren døde, ble forklart mye på forhånd. Og han fikk spørre.
nieIDA *med nr 4 e FØDEKLAR* Skrevet 12. september 2007 #14 Skrevet 12. september 2007 min eldste sønn på 7 år så første episode sammen med meg tilfeldig. han så bare litt rart på tv'n å sa "hæ? er det sånn de kommer ut?"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå