Gå til innhold

vasker dere babyene nedentil både morgen og kveld?

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi vasker "orntlig" om kvelden,men på morningen og utover dagen bruker vi bare våtservietter. er det uhygienisk? tenker jo på at man skal ikke ødelegge ph'verdien deres der nede heller da.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vasker med vann om morgenen, bader om kvelden. Så ja, gjør det. Gjør jo det på oss selv også. Bruker ikke våtservitter hjemme, men kun vann. Synes det er best å gjør det slik pga. bleie osv.

Skrevet

Vi vasker gutten vår med vann og klut morgen og kveld. Bruker våtservitter på dagen (ved bæsjebleier, vasker ikke om det bare er tiss). Å så bader han ca. annenhver dag. Syns det holder å såpe inn den lille kroppen de dagene han bader. Vil jo ikke tørke han ut..

Skrevet

Jeg vasker henne godt på morgenen, da har ho ligget hele natta med samme bleie og lukter tiss. På kvelden bader ho før leggetid -så ho blir vasket både morgen og kveld ja...

Skrevet

Vi vasker med vann og klut hver gang vi bytter bleie. Våtservietter bruker vi aldri, heller ikke noen form for såpe.

Han får seg at bad av og til og da har vi litt badeolje i vannet. Ellers hender det at han blir med en av oss i dusjen et øyeblikk om morgenen, da er det bare vann som brukes.

Det er nokså viktig å vaske ved hvert bleieskift, for urin inneholder ammoniak, og rester av dette kan være veldig irriterende for huden.

Skrevet

Vi dusjer/ bader jenta hver morgen og vasker henne med klut og vann om kveldene. Bruker bare litt olje i hodebunnen (er veldig tørr der) når hun dusjer, ikke såpe. Har litt olje i badevannet når hun bader. Bruker våtservietter eller klut og vann når hun har bæsjet, hvis det er bare tiss vasker jeg ikke.

Skrevet

Vu fikk i allefall beskjed på sykehuset om at man ikke trengte å vaske om det bare hadde vært urin.. Da holdt det med vask morgen og kveld var beskjeden vi fikk..

Rart det da, om det er så viktig.. At ikke alle helsepersonell kan vite det samme?!

Skrevet

Jeg fikk beskjed på sykehuset om at man ikke trenger å vaske når det er bare urin, i allefall ikke hver gang.. For mye vasking kan også skade huden, når man driver å "gnikker" vaskekluten der nede flere ganger om dagen. Jeg jobber som sykepleier, og har aldri hørt at man må vaske stumpen hver gang man skifter bleie, hvis det bare er tiss.. Mulig jeg ikke har fulgt med i timen, men..

Skrevet

Bare jeg som synes at dere vasker så ofte???

Skjønner at alle vi finner oss våre egene rutiner og gjør det vi mener er best for våre gull unger!!

Men jeg bruker våtservietter hvergang jeg skiftter bleie og bader han ainna hver dag... synes det holder jeg...

Skrevet

Vasker med vann og klut på morgen

Så dusjer han på kvelden!! Storbror okkuperer badekaret, men mini elsker å dusje så det går greit.... Han er 7 mnd og sitter da i dusjen mens jeg dusjer han : )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...