Ninga-mor Skrevet 12. september 2007 #1 Skrevet 12. september 2007 Jeg mener det er noen nye regler som sier at arbeidsplassen er pliktig til å tilrettelegge for personalet hvis man har problemer med å gjennomføre de daglige oppgavene. Noen som vet mer om dette? Vi er en IA-bedrift (inkluderende arbeidsliv). Jeg kjenner at bekkenet mitt blir stadig værre,og at jeg bør begynne å ta hensyn. Syns samtidig det er veldig vanskelig å gjøre dette, uten at det går ut over mine kollegaer. Noen som vet hvordan dette fungerer i praksis? Jeg stortrives på jobb, og vil helst slippe sykemelding, men føler altså at dette vil gå utover kollegaene mine... Jeg er ped.leder i barnehage, på en avdeling med barn fra 1-6 år.
Buick Skrevet 12. september 2007 #2 Skrevet 12. september 2007 Arbeidsgjevar er forplikta til å tilrettelegge for deg, men det er ikkje alltid det er like enkelt å finne meir passande arbeidsoppgåver i ein barnehage. Nokre legar skriv ut aktiv sjukmelding. Det vil seie at der vil vere vikar for deg samtidig som du kan måte opp og vere ein oppå dei andre. Då vil du vere meir ressurs enn belastning for kollegaene dine. Viss ikkje kan du kansje satse på gradert sjukmelding slik at du ikkje treng å vere på jobb kvar dag, eventuelt kortare dagar. Lykke til!
Gjest Skrevet 12. september 2007 #3 Skrevet 12. september 2007 Hei. Jeg jobber og i barnehage og diskuterte tilrettelegging med sjefen min forrige uke.. Hun hadde ingen forsalg selv og sa at jeg måtte tenke på det.Jeg sa jo det at jeg mente d aller værste for meg var med påkledning og viss jeg kunne slippe det..men det gikk ikke sa hun.. spurte om hjelpemidler men det har man ikke penger til... da kom ikke jeg på noe særlig mere... Jeg er sykemeldt no i 14 dager foreløbig,så får vi se..skal begynne hos fysio,men aner ikke når jeg får time..står på venteliste der..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå