Brillemamma Skrevet 12. september 2007 #1 Skrevet 12. september 2007 Er 11uker på vei... Kommer blod etter jeg har vært på do..Rødt,lyst blod... Har jeg en spontan abort??? Hjelp! Er så redd!!((
Expat Skrevet 12. september 2007 #2 Skrevet 12. september 2007 Har du vært "aktiv" i de siste dagene (jeg fikk sånt etter gøy i sengehalmen, det er pga økt blødningstendens i svsk på livmortappen, det var "henda oppå dyna" en stund ja...). Iallefall, ring legen og få pappan hjem, og gå og legg deg! Mange blør sånn, men ta det iallefall med ro!
MikroMidas Skrevet 12. september 2007 #3 Skrevet 12. september 2007 Dette hadde jeg også i begge mine sv.skap. Med førstemann i uke 10, med andre mann i uke 9 (eller noe sånn). Hvis det ikke går over til kraftig blødning med påfølgende magesmerter, så er det veldig vanlig å oppleve en liten sporblødning, ev. kraftig farget utflod. Se det litt an. Hos meg forsvant det i løpet av 2-3 dager. Ble aldri mer enn at jeg kunne bruke truseinnlegg. Hvis det utvikler seg til noe mer, så kan ikke legene gjøre så mye. Da må du vente til det er over og få tatt en innvendig UL for å finne ut om det har klart å klore seg fast eller om du har hatt en SA. Jeg hadde en SA en gang og da bare VISSTE jeg at det ikke var liv etterpå.
LivetErEnLek Skrevet 12. september 2007 #4 Skrevet 12. september 2007 Det er mange som opplever blødninger så tidlig i svangerskapet og for de aller, aller fleste går det bra. Ring legen og hvis du er veldig urolig, så be om å få komme inn til en ultralyd. Klem fra
Frk. Vable Skrevet 12. september 2007 #5 Skrevet 12. september 2007 Jeg har hatt SA to ganger og begge gangene kom det vanlig, mørkt blod, og jeg hadde i tillegg ganske vondt i både mage og rygg. Tror folk er forskjellig der, men når du er så langt på vei høres det mer naturlig ut at du skulle ha vondt også. Men ta en tur til legen, ja, så får du greie på det! Lykke til!
LegallyBlond Skrevet 12. september 2007 #6 Skrevet 12. september 2007 Det er veldig vanlig å blø litt under svangerskapet, har ikke gjort det selv, men tror bortimot alle venninnene har hatt blødninger av ulik størrelse... Hvis ikke det er mye tror jeg du kan det med ro, men ville uansett ringt lege/jordmor og fått det undersøkt og som hun over sier, ta det med ro framover.
Brillemamma Skrevet 12. september 2007 Forfatter #7 Skrevet 12. september 2007 Da har jeg fått snakket med legen,og får komme på ul.Uff! Kvir meg skikkelig nå!!(( Håper bare alt er bra!!
Expat Skrevet 12. september 2007 #8 Skrevet 12. september 2007 Lykke til! Det er deilig å få høre bomtittibom etter en sånn skrekk, ja!
LegallyBlond Skrevet 12. september 2007 #9 Skrevet 12. september 2007 Går nok fint skal du se =) Men skjønner godt at du gruer deg, hadde et par ganger forrige sv.skap hvor jeg ikke kjente liv på flere dager og var skikkelig nervøs, men alt var heldigvis i skjønneste orden begge gangene! Skal krysse fingrene for at alt er bra! Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå