Gå til innhold

Han drikker så lite.. =( Blirt litt bekymret..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegutt på 6 mnd. får fast føde. Vi prøver å få i han vann, evt. litt babysaft da han ikke er så glad i noe væske. Han drikker veldig lite.. Max 100 ml. med saft/vann fra kl.08 til kl.19.. (Han drikker ca. 150 ml. mme i tillegg, frokost og kvelds). Men hver gang han drikker mer enn 10-20 ml. med vann/saft, så kommer det opp igjen med en gang vi løfter på han, en del slim.. Får han i seg noe i det hele tatt da, når han gulper etter hver gang?

Allmennetilstanden hans er veldig fin=D Men blir litt bekymret når han drikker så lite, å atpåtil gulper med en gang.. (gulper ikke like fort av melka). Hs syns også han drakk lite, men hadde få eller ingen råd å komme med..=/

Har prøvd flere slags flasker, og tuter, og tutekopper med hard og myk tut. Han elsker og drikke fra kopp eller imsdalflaske da.. Men er jo ikke mye han får i seg da.. Han er flink til å spise, hs sier at det problemet pleier å gå andre veien.. Men jeg gir han alltid væske før middag..

Men håper det lbir bedre når han blir litt større da..

Dette ble litt langt.. Men setter pris på non tilbakemeldinger, evt. fra andre som har opplevd noe av det samme.. =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En ting til.. Hvordan oppdage dehydrering før det har blitt veldig ille? Han er hard i magen, så merker det jo der.. Tenkte å prøve å gi han duphalac igjen, men har ikke så lyst før han begynner å drikke mer, for det kan gi hard mage ellers..

Skrevet

heia!

Gutten min drakk ikke noe før forige helg(han blir 7mnd imorgen),

men jeg ammet litt ekstra da, ser jo at du gir han mme, så da får han jo litt væske der ifra...

forsto ikke helt om det er bare morgenen du gir mme, hvis så, så synes jeg det var litt lite...

men d du eventuelt kan gjøre er jo å lage grøten litt tynn slik at han får i seg mere væske... og eventuelt tilsett vann i annet mat han får om dagen...

Skrevet

Min jente drikker lite! Lite melk, lite vann, lite alt. Men hun spiser som bare det! Jeg pleier å mose banan og varme den litt- så tar jeg og heller ferdig blandet mme over. Så gir jeg henne med skje.

Babysaft ? Hvor får man kjøpt det ? Har ikke sett det noen plass..

Skrevet

Når dem får faste måltider så skal dem ikke trenge mme ved siden av. Man skal vel egentlig gi vann ved siden av faste måltider. Så han får vann/babysaft til lunsj og til middag. Hvordan det er med dem som ammer, det vet jeg ikke.

Men jeg har prøvd å gi han melk på dagen ved siden av, siden han drikker så lite vann, men han nekter og drikke melk om dagen.. Rart..

Ja, det er jo litt vann i fruktmosen heldigvis..

Babysaft har jeg funnet hos meny og rimi i hvertfall.. Nestle har en med pæresmak og en med aprikos/ananas. Jeg vanner ut saften hans, sånn at han tilslutt drikker rent vann.. Håper jeg..=)

Skrevet

Glemte å svare deg på en ting. Han får ikke bare mme om morgenen. Han drikker ca. 100 ml. mme før grøten til frokost. Å så drikker han ca. 50 ml. mme til grøten til kvelds.

Skrevet

Ok!

Jeg har ikke så mange gode råd å komme i tillegg..

Rekne med at du må bare prøve deg fram og at det ordner seg med tiden...

Og tror ikke det er noe fare for dehydrering.. for han får jo i seg væske, hvis ikke direkte så gjør han det indirekte..

lykke til videre håper det ordner seg..

Skrevet

Ta litt mer vann i forhold til morsmelkerstatningspulver, enn det som står på pakken. Da får han mer væske i seg.

Husk at fast føde som grøt og middag også inneholder væske.

Sykepleier

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...