Meg og bøllegutta!! Skrevet 12. september 2007 #1 Skrevet 12. september 2007 Sønnen min på 2 1/2 nekter å ta alt som heter tran eller som inneholder omega 3 og andre viktige fettsyrer. Har prøvd diverse ulike flytende versjoner med " gode" smaker og diverse kapsler med gode smaker.... men han nekter å ta det!! En periode i vinter klarte jeg å lure det i han, men nå er han helt umulig.... Får meg ikke til å tvinge det i han heller?? Hva gir dere barna deres??
Attpåklatten :-)™ Skrevet 12. september 2007 #2 Skrevet 12. september 2007 Jeg gir vesla mi flytende Eye Q med sitronsmak og hun elsker det:-) Hjernen trenger Omega-fettsyrer for å fungere optimalt. Faktisk består 30% av hjernen vår av Omega-3 og 6 fettsyrer. Disse næringsstoffene er avgjørende viktig for hukommelse, konsentrasjonsevne og innlæring. Derfor trenger vi daglig tilførsel av Omega-fettsyrer. Forskning bekrefter nå at Omega-3 fettsyrer ikke bare er nødvendig for normal hjernefunksjon. Omega-3 kan også være et gunstig tilskudd ved tilstander som ADHD, dysleksi, depresjon og kronisk tretthet. I senere år har forskning påvist at omega-3 fettsyren EPA (eikosapentaensyre) spiller en sentral rolle for optimal hjernefunksjon. Undersøkelser med Omega-kapsler med høyt EPA-innhold har bl.a. gitt svært interessante resultater hos barn med innlæringsvansker og dysleksi. Faktisk ser det ut til at Omega-3 produkter med høyt innhold av EPA er mest effektive med hensyn til hjernefunksjoner. Forskning viser også at kombinasjonen av Omega-3, Omega-6 og Omega-9 synes å gi bedre virkning enn produkter som bare inneholder Omega-3. Omega-6 fettsyren GLA omdannes til fettsyren AA (arakidonsyre) som er en nødvendig del av nervetrådene i hjernen. Mange eksperter tror nå at disse fettsyrene kan bidra til bedre hukommelse, påvirke mentale funksjoner og bedre konsentrasjonsevnen
Gjest Skrevet 12. september 2007 #3 Skrevet 12. september 2007 http://www.dinside.no/php/art.php?id=352154 Her står i alle fall litt om hvorfor det er viktige, og ulike kilder til å få i seg desse fettsyrene. Et alternativ er jo ulike type fet fisk. Hva med trankapsler? Finnes noen små og glatte som de fleste barn klarer å svelge, og barnet kan jo få ta de med juice eller biola med smak. Litt belønning.
Espoir Skrevet 12. september 2007 #4 Skrevet 12. september 2007 Gi ham ekstra lett melk med d-vitaminer og mye fisk til middag og sardiner/makrell på maten, så går dte nok bra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå