Gå til innhold

Dere som gir tran til barna...liker dere det selv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis ikke, hvorfor presser dere det i barna deres? Kommer ikke til å presse Kevin til å tran hvis han ikke liker det..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg haaater tran, og gir heller ikke det til Kevin, han får d vitamin dråper.

Skrevet

Både jeg og gutten min liker tran, så her har det aldri vært noe problem med å gi tran.

Skrevet

så jeg hadde jo ikke trengt å svare, for det var jo ikke spørsmålet, hehe! sorry :o)

Skrevet

jøsses... så alt det du ikke liker skal ungen din ikke like heller da? *ler* Mange små barn som elsker tran uten at foreldrene liker det. Jeg liker det ikke, men tar det. Det er jo sundt. Og lille tar det. Hun liker det.

Skrevet

nope! derfor tar jeg kapsler:)

Men ungene har fått tran fra de var 4 uker gamle. Så små barn har ikke utviklet smaksløkene enda, så da er det ikke snakk om å presse i de noe de ikke liker. De kjenner ikke smaken uansett - kun konsistensen!!

Skrevet

mini får ikke tran, for han gulpe enda... han har fått d-dråpa heller. men ja, håpe han vil ta tran når han blir større å klare å holde det inne da..

både eg å min kjære drikk tran hver dag, å eg syns det er godt!!

her går ei flaske på halvannen uke!

Skrevet

Jeg tar tran. Synes ikke den vanlige er veldig god,men går ned. Den som heter eskimo 3 som får kjøpt på helsekost er med tutti frutti smak. Kevin vår liker den og får den hver dag. Ville aldri tvunget min sønn til å ta noe han ikke likte.

Skrevet

Jeg klarer ikke smaken av tran, men gir det til jentungen på 4. Hun har fått tran med sitronsmak fra hun var baby, og har ikke gitt uttrykk for at hun synes det er stygt. Men, hun spyttet ut tran uten smak da hun fikk prøve det. Hadde hun vegret seg for å ta tran, ville ikke jeg heller ha presset henne.

Skrevet

Jeg mener selvsagt de barna som ikke liker det Tinkerbelle..regnet med at man forsto det ..

Skrevet

Jeg kan ikke si jeg liker det, men det gjør meg ingenting. Har tatt tran de siste 8 årene og med sitronsmak er det ikke så værst. Lille gaper som bare det hver kveld han, trenger ikke presse ham til noe som helst:) Begynnte å gi ham i 5 mnd alder og nå er han 17,5 mnd. Vi har vel hatt en bitteliten periode hvor han nektet, men da holdt vi opp i to uker og begynnte på igjen. Gikk fint det!

Vi har aldri rynket på nesen når vi gir ham det, bare rost ham og kalt det nam:) Gått så fint assa.

Hvorfor ikke gi det når det er det beste for barnet ditt? Alt blir en vane..

Skrevet

Gir tran, men liker det ikke selv. Tar kapsler fordi fettsyrene er bra, og gutta får kapsler om de ikke vil ha den flytene. Gir ikke tran pga. d vitaminer, det får de stort sett dekt inn andre plasser.

Mange ting jeg gjørt som jeg ikke liker som en del former for trening, husarbeid og så spiser jeg grønnsaker jeg gjerne vil bytte med potetegull:) Har vel igrunnen aldri møtt et barn som ikke liker tran om de blir vant med det i små mengder, men det viktigeste er jo d vitamin for de minste.. Håper jeg klarer å lære mine gutter gode vaner, selv om jeg ikke liker det. Fake it:)

Skrevet

Jeg prøver med jevne mellomrom å introdusere henne for tren... og det går i max 2 dager før hun nekter... Så hun har fått d-vitamin dråper i 2,5 år nå :)

Skrevet

Eg hater tran sjølv, spyr faktisk av det. Men mine barn eeeeelsker det. Står i kø for å få, står og gaper som små fuglunger :) Må sette flaska langt bak i kjøleskapet så dei ikkje ser den. har aldri tvinga dei til å ta, dei liker den rett og slett. Eg fatter ikkje at det går ann ein gong eg.

Sjølv tar eg tran kapsler.

Skrevet

liker det ikke selv nei...tar kapsler. mini reagerer ikke på at han får det..-sklir rett ned:)

Skrevet

Jeg synes tran er helt greit, og det synes barna mine også. Vi tar sånn omtrent hver dag, ihvertfall i måneder med r.

De har alle fått tran fra de var rundt 4 uker, så de har jo hatt god til på å venne seg til det - de er 3, 10 og snart 14 år.

Skrevet

Synes tran er helt greit, jeg. Verken godt eller vondt. Vi begynte å gi tran til gutten vår da han var ganske liten, og han så ikke ut til å plages av det, så nå er han vant til smaken tror jeg. Går i den med fruktsmak da.

Skrevet

Jeg hater tran selv, gulper det hele dagen :-I

Julie har fått d-vit dråper frem til nå, nettopp av den grunn. Og jeg klarte ikke lukta av tranflekker på klær, smekker etc etc..

Nå er hun 7,5 mnd og spiser litt grøt. Så da gir jeg en liten t-skje med tran innimellom. Hun griner mer på nesa av grøten enn av tranen, ser ut som hun liker den. Så da får hun tran :)

Skrevet

Nei liker det ikke selv.

Ja selvfølgelig gir jeg det til mini. Barn har behov for det. Han fikk det fra han var noen uker gamel, så han er vendt på det. Altså, han liker det.

Om du ikke har gitt han tran hittil så er det vel ei heller ingen vits... man bør jo begynne fra de er baby.

Skrevet

Hater tran selv, gir helt klart til ungene. De syns det er "ok".

Argumentet ditt om å ikke gi ungene noe du ikke liker selv er omtrent akkurat så imbesilt som forventet av deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...