Renate1987 Skrevet 12. september 2007 #1 Skrevet 12. september 2007 Hvor høyt/lavt er blodtrykket deres? Mitt var på sist kontroll 110/55. Syntest egentlig at det hørtest litt lavt ut? Er det ikke normalt å ha 120/80, eller er dette egentlig ganske individuelt? Er veldig mye trett og slapp, så lurte på om det kan ha noen sammenheng med blodtrykket? Eller er jeg helt på trynet nå?
*♥barney♥*fødeklar Skrevet 12. september 2007 #2 Skrevet 12. september 2007 Jeg vet ikke hva som er normalt, men hadde 90/60 og fikk beskjed om at det var veldig lavt. Men føler meg helt fin, hverken trøtt eller slapp, men vet at mange med lavt blodtrykk føler seg det!
Grete_76 Skrevet 12. september 2007 #3 Skrevet 12. september 2007 Normalt blodtrykk er 120/80, men det er ikke unormalt at det synker en del i midten av svangerskapet. Altfor lavt blodtrykk merker man vanligvis i form av svimmelhet og i verste fall besvimelser. Spis lakris og salt - det øker blodtrykket.
Jente73_tvillinger Skrevet 12. september 2007 #4 Skrevet 12. september 2007 hmm..det hørtes veldig lavt ut ja. 120/80 høres fint ut for meg også. Jeg sliter med for høyt blodtrykk og har hatt trykk oppe i 160/110 forrige svangerskap. Fikk alltid beskjed om at undertrykket måtte helst holde seg under 90, men 55 var vel litt VEL drøyt? Sa ikke legen noe?
Renate1987 Skrevet 12. september 2007 Forfatter #5 Skrevet 12. september 2007 Det var det jeg også trodde... Det var jordmora som tok det. Hun er nok ikke den beste i verden, så hun skrev det bare ned. Jeg kikka på skjemaet når jeg kom hjem, og såg at det var så lavt. Sa til henne at jeg var mye trett og sliten, men det er kanskje normalt...
anne* Skrevet 12. september 2007 #6 Skrevet 12. september 2007 Jeg hadde 105/55 i uke 15 og det var et heeelt normalt og veldig fint "gravide-blodtrykk" sa jordmor til meg:-) Hun forklarte hvorfor vi trenger å ha litt lavere blodtrykk for at blodet skulle strømme fint gjennom morkaka pluss endel andre ting som jeg så klart ikke husker helt presis hva var... Hvis jeg blei veldig slapp og ikke fikk sove pga puls (hjertet mitt dunker sånn synes jeg....) så kunne jeg kontakte lege og ta tilskudd av... hehe husker ikke helt, men regner med legen vet det hvis det blir aktuelt:-) Så i følge min jordmor kan du ta det helt med ro i alle fall. Du er på track:-)
anne* Skrevet 12. september 2007 #7 Skrevet 12. september 2007 Glemte å si at legen min sa det samme!
Skuddårsmamma=) Skrevet 12. september 2007 #8 Skrevet 12. september 2007 Hei! Normalt blodtrykk i følge "boka" er 120/80, men blodtrykket er veldig individuelt fra person til person og kan unnvike dette uten å ha noen negativ innvirkning på kroppen. Ligger man i nerheten av dette er det nok helt normalt for din kropp. I starten av graviditeten synker blodtrykket litt, og hos noen kan det synke mer enn hos andre. Derfor kan noen få symptomer på for lavt blodtrykk. Hvor stort avvik fra det normale blodtrykket til den enkelte er, er avgjørende for om vi blir plaget av det eller ikke. Synes undertrykket ditt er litt lavt (55) og det er nok dette som er årsaken til at du føler deg trett og slapp. Men det er ikke faretruende lavt, og vil nok stige igjen snart. Drikk mye, det er med på å holde trykket oppe. Og ta hensyn til kroppen din! Litt langt svar, men håper det hjalp deg noe...
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 12. september 2007 #9 Skrevet 12. september 2007 første kontroll: 110/70 andre kontroll: 126/80 men jordmor som tok andre gang mente at det ikke nødvendigvis var høyere- bare ulike apparater og måling. alt var bra- det var ikke høyt blodtrykk..
Anonym bruker Skrevet 12. september 2007 #10 Skrevet 12. september 2007 Jeg har ligget på 100/60 for det meste, og har fått til svar at det er kjempeflott. (Er liten og tynn, om det har noe å si)
hunnybunn¤fødeklar¤ Skrevet 12. september 2007 #11 Skrevet 12. september 2007 i uke 15 hadde jeg et blodtrykk på 90/50, noe jeg syntes var utrolig lavt siden jeg vanligvis ligger på 115/75....jeg var også i veldig dårlig form. men undersøkte litt og fant fort ut at akkurat i disse ukene er det helt normalt at blodtrykket faller, og det steg igjen til kontroll i uke 18, atter oppe på normalt. så lavt blodtrykk er ikke noe å bekymre seg for, hjertet kompenserer med å sette opp pulsfrekvensen, selv om det føles ekkelt å være sliten og simmel det kommer bare til å stige fremover i svangerskapet, noe som også er normalt.
<3 <3 <3 juuuhuuuu <3 <3 <3 Skrevet 12. september 2007 #12 Skrevet 12. september 2007 120/80 er gjennomsnitt. selv har jeg 110/60 som også er helt normalt. det verste er høyt blodtrykk under graviditeten.så det er kanskje bra å ha litt lavere i utgangspunktet. ingenting å bekymre seg for:-)
twoboys & a girl Skrevet 12. september 2007 #13 Skrevet 12. september 2007 1.kontroll 102/50 2.kontroll 110/52
MyAngel Skrevet 13. september 2007 #14 Skrevet 13. september 2007 Undertrykket skal helst ikke overstige 85 i svangerskapet fikk jeg beskjed om. Var inne på sykehuset til døgnkontroll i uke 12 jeg, for ved første kontroll hos lege i uke 6 var blodtrykket mitt 145/95. Og jeg har hatt en del problemer med blodtrykket før jeg ble gravid, der undertrykket mitt har vært over 100.... Men da jeg målte blodtrykket på kontroll hos legen i uke 23 var det 135/60, så det var fått ned å blitt bra!!
purple Skrevet 13. september 2007 #15 Skrevet 13. september 2007 har alltid hatt lavt blodtrykk jeg og før graviditeten og plages derfor ikke av at jeg hadde 90/56 i blodtrykk hos jordmor her om dagen. Sjeldent jeg er svimmel pga lavt trykk..og det er no fordi min kropp er vant til det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå