Gå til innhold

Noen av dere flinke damer som vet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er det de regner ut hva man skal få når man er sykemeldt? Jeg jobbet 100% i sommer, men startet opp 1mnd før sommeren. Det betyr at mai mnd er det betydelig lavere lønn enn de 2 andre mnd.

Nå er jeg 100% sykemeldt pga bekken og rygg.....så derfor er det litt greit å vite hvordan snittet vil bli fremover...både nå og når jeg går ut i permisjon. Er det gjennomsnittet som regnes ut?

Finnes det en evnt en side som jeg kan sjekke dette ut på?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm...jeg TROR det er slik:

Om du har jobbet over 2 mnd, har du rett på sykemleding. Har du kontrakt på at du skulle ha jobbet videre framover, får du samme lønn når du blir sykemeldt som det du skulle ha fått, de regner ikke snittet ut før du starter i permisjonen.

Og sykemeldingen skal telle som vanlig lønn fram til permisjonen.

Håper det hjalp?

Skrevet

Stemmer det mamzen her sier. Om du ikke har noe kontrakt fremover, så regnes det et gjennomsnitt av det du har jobbet de 4 siste ukene som du får under sykemelding. Viss inntekten din har vært veldig variabel de siste mnd, kan du be nav om å få gj.snittet regnet ut fra en lengre periode, opptil 3 mnd.

Viss du ikke har noe fast stilling eller vikariat fremover, får du fødselspenger dersom du har jobbet 6 av de siste 10 mnd. Da regnes et gj.snitt av de 4 beste av disse mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...