Anonym bruker Skrevet 12. september 2007 #1 Skrevet 12. september 2007 Dere som får vite kjønn på ul. stoler dere på det de sier?? er dere på fler uler for å bekrefte. Jeg må på ekstra ul mandag. Da har jeg mulighet til å spørre om kjønn. Men vet ikke om jeg tørr......er jo forberedt på det de sa på den ordinære ul, men klarer ikke slå meg til ro. Hva ville dere gjort??
Anonym bruker Skrevet 12. september 2007 #2 Skrevet 12. september 2007 Jm tippa på ordinær UL, men jeg fikk vite sikkert på siste UL. Så jeg er sikker. Er jo bare å ta noen private UL til man er sikker da Skader jo ikke
Anonym bruker Skrevet 12. september 2007 #3 Skrevet 12. september 2007 Njaaaaaa... Jeg vet ikke helt jeg... Var på ordinær UL , å jordmora sa : Jente.. Men ikke 100% sikkert. Så var jeg på UL i går , å da sa 3 forskjellige : Jente ! Men den ene ville ikke satse lønninga si på det , som a så fint sa
*♥barney♥*fødeklar Skrevet 12. september 2007 #4 Skrevet 12. september 2007 Vi vet ikke kjønnet på barnet vårt og vil heller ikke vite, så dette er jo ikke en problemstilling for oss. Men vi har to vennepar som har fått beskjed om jente og ut har det kommet to gutter. Jordmødre sier at de aldri kan si det med 100% sikkerhet - det hender at de tar feil. Men de tar vel oftere feil på jenter enn på gutter!!
Utålmodig venter i spenning Skrevet 12. september 2007 #5 Skrevet 12. september 2007 Å like klok er jeg. Men hva når ikke jm sier annet enn dette blir nok en frøken?? Når hun ikke ytrer tvil. hva gjør jeg da?? Skal jeg velge magefølelsen eller. Blir gaaal, sku ønske jeg ikke hadde spurt på ordinær ul. Har ikke tvilt på ul før nå. Vet ikke hvorfor heller.
helenis + E-07 & D-09 Skrevet 12. september 2007 #6 Skrevet 12. september 2007 Vi fikk ikke vite kjønn på ordinær ul, for den lille i magen ville ikke vise seg frem =) Men på Mandag var vi på 3d ul, og da var det heelt tydelig at det var ei jente.. ingen tvil. Jeg vet ikke om jeg ville stolt 100% på det man får vite ved ordinær.. men jeg stoler på 3d'en, for der så jeg det helt tydelig selv også
tessababy;) Skrevet 12. september 2007 #7 Skrevet 12. september 2007 Jeg var på ultralyd denne uken, jeg er nå 19 uker på vei.. og det var hun var veldig sikker på at dette var en gutt.. og hun viste oss en liten tissetass, så da var vanskelig å unngå egentlig...) Men uansett.. er det så viktig da?? Bare spør jeg, jeg tok det som en bonus at jeg fikk vite det, og hadde vært glad om det var en jente inni der også!
lotta72 har fått Anders Skrevet 12. september 2007 #8 Skrevet 12. september 2007 Vi fikk beskjed om at der ikke var 99% sikker men 100% sikker på at det er en gutt i magen min. Fikk med flere bilder av tissen. Der er ingen tvil. Jordmor skrev til og med GUTT i komentarene på skjemaet. Føles rart og uvirkelig, men det er sikkert fordi jeg har 3 jenter fra før.
Gjest Skrevet 12. september 2007 #9 Skrevet 12. september 2007 Min erfaring med ul på 5 barn er at de som regel har rett. Man hører jo om unntakene hvor UL har vist feil kjønn, men nå som de kan se alt mulig rart og apparatene stadig blir bedre, tror jeg de kan være ganske så sikre på dette. De ser jo hjertekar, årer, urinrør, magesekk, hjernehalvdeler osv, så jeg synes det er merkelig at kjønnet skulle være så vanskelig. Men det er klart, noen ligger sikkert vanskelig til og andre mistolker navlesnor for penis osv... Og så kommer det sikkert an på hvor erfaren den som utfører UL er. Spør på UL, du. Hvorfor skulle du ikke tørre det? Bare koselig, synes jeg.
Anonym bruker Skrevet 12. september 2007 #10 Skrevet 12. september 2007 I mitt første svangerskap var jeg bare på en ul - den ordinære. Der så vi tydlig både sambo og jeg at det var en gutt. Så stolte 100% på det for å si det sånn. Denne gang sa jordmora at "her er det ei lita jente, dere kan trygt gå ut å handle rosa". Har hele tiden følt veldig sterkt at det er ei jente inni der. Det stemmer med det kinesiske fødselskartet og alle kjerrigråd jeg har lest. Jeg har også drømt det flere ganger. Stolte ikke helt på disse følelsene og kjerringrådene, men etter ordinær ul da hun sa det hun sa, så stoler jeg på det. Skal på 3 d ul også da og regner med å få bekreftet at det er ei jente i vente ;o)
Utålmodig venter i spenning Skrevet 12. september 2007 #11 Skrevet 12. september 2007 Til bringebæret. Takk for svaret ditt. Jo jeg kan jo spørre nå...men jeg vet ikke om jeg blir mer forvirra av det....like greit å ikke vite mer kanskje. Det er fler som sier det du sier at de er såpass drevne nå og ser de minste detaljer så......og det var ikke noen nyutdannet jordmor som tok ul på meg nei. Hmm....jo jeg spør vel om de kanse kjønnet igjen tenker jeg.
Anonym bruker Skrevet 12. september 2007 #12 Skrevet 12. september 2007 Vi fikk beskjed om at var ei jente, var da i uke 19. Hun ordnet scanningen slik at det så ut som jenta satt på skjermen. Vi fikk sett tre små hvite strek, og ingen tisselur, så jeg føler meg ganske sikker på at det er ei jente, og at jordmor har rett.(Hun var ikke i tvil sa hun) Kinesisk fødselskart, hjertelyd og alle andre kjerringråd sier gutt,.. det har jeg derimot mine tvil til.
Athina' Skrevet 12. september 2007 #13 Skrevet 12. september 2007 Jeg fikk høre gutt og fikk også med bilde av tissetassen. Han lå også med føttene over hodet så det var lett å pungen på rumpa så jeg stoler 100% jeg altså :-) Kommer det ut jente har jeg fått feil unge hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå