Gå til innhold

sykehusbaggen=)??

Anbefalte innlegg

Skrevet

har termin i dag, men er ikke helt sikker på at jeg har fått alt med i baggen ..tror jeg har tatt med alt som jeg trenger, men er usikker på hva jeg må ha med til ungen:S Noen som kan si hva man trenger å ha med til babyen? trenger jeg å ta med bleier og mange sett med klær??

=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får klær og bleier på sykehuset. Du kan ta med klær til babyen hvis du vil men det er alltså ikke nødvendig. Kun de klærne babyen skal ha på seg da dere reiser hjem.

Skrevet

jeg fikk kun et sett til sønnen min på sykehuset, og det tissa han på, så da fikk jeg ikke mere. kjempedårlig! fikk ikke tilbud om å låne engang, og begrenset antall bleier. det samme til meg selv, fikk kun to stk bind. jeg hadde i tillegg for lite melk, men de ga han kun små kopper med vann, så denne gangen har jeg med meg vannkoker og melkepulver på føden. skal ikke ha en liten gutt som skriker 24 timer i døgnet uten at jeg kan hjelpe han.

Skrevet

de fleste sykehus tilbyr deg å låne klær å det du trenger av bleier å sånt til babyen (vet at føden i bergen hadde bare tøybleier, mens storken har papirbleier og) ellers så skal du få bind å sånt til deg. MEN hvis du skal være på pasienthotellet så må du ha klær ihvertfall til iungen. miss_chica: du må jo ha vært på ett sykehus mitt på vidda... de nekter ikke å låne deg klær eller bind hvis du trenger det! Og grunnen til at du fikk kopp med vann til babyen er for at babyen skal lære seg å suge pupp før han lærer seg å suge på flaske (er to forskjellige teknikker) hvis ungen din hadde hatt bruk for mer næring enn det han fikk hadde de gitt ham morsmelk fra sykehuset...skal være helt unødvendig å ta med morsmelkerstaning på sykehuset... (vil faktisk påstå at det høres temmelig idiotisk og lite tenkt ut...MEN det er bare min mening da)

Skrevet

Her i Stavanger får du alt du trenger, og skifter så ofte du vil, både på barselavd og på pasienthotellet. Ingen barn blir mette de første dagene. Det er nemlig slik at de må suge for å sette igang melkeproduksjonen, og det tar to tre dager. Derfor går alle babyer ned i vekt de første dagene. Man veier dem hver dag for å se til at de ikke mister mer enn 10% av fødselsvekta, og at de så begynner å legge på seg igjen.

Ja, selv om vi lekker melk på forhånd er ikke melkeprodukjsonen ordentlig i gang. Den justerer seg etter hvor mye barnet suger.

Skrevet

OBS, dersom du bor på barselhotell, ta med egne klær til baby!

Og, mykt toalett papir....mener det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...