Gå til innhold

Når hodet fester seg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i uke 36 og nå har hodet festet seg litt sa jordmor idag da jeg var på kontroll. Er 2. gangsfødende. Kan det være jeg føder før termin?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hos meg festet hodet seg i uke 32 og jeg er fem dager over nå. Jordmor sa det ikke hadde noe å si. Men så er jeg førstegangsfødende da og da er det visstnok mer vanlig at hodet fester seg såå tidlig. Usikker på om det er annerledes med 2. gangsfødende...det kan jo godt hende=)

Skrevet

Hei! Jeg er 35+3 i dag og var jos jordmor på mandag - da mente hun at hodet hadde festet seg. Er også annengangsfødende. Ifølge jordmor kunne det godt bety at jeg skulle til pers en uke eller to før tiden, spesielt siden jeg også fødte før termin (1 uke) med førstemann. Bare å krysse fingrene!

For å være ærlig så synes jeg ubehaget har økt etter at hodet kom på plass der nede, så jeg er ekstra klar for å føde om et par ukers tid eller noe sånt... Det er i hvert fall lov å håpe?

Skrevet

må bare spørre om noe helt annet..kjennes det godt at hodet er festet? Jeg er 1.gangs og hodet har vært festet en stund,men de siste dagene har jeg blitt veldig øm,hvis man kan kalle det det. Når jeg sitter på do og kniper strålen,kjennes det nesten ut som om det er en tampong som sitter oppi der.. akkurat som om jeg ikke får knepet helt igjen... er dette fordi hodet har kommet lenger ned kanskje???

Skrevet

Jeg er andregangs:-)

Er nå i uke 36 og hode festet seg i uke 34. Jordmor sa det er stor mulighet for at fødselen setter i gang litt før termin. Siden jeg fødte en uke før termin med førstemann.

Jeg er mer øm neders i magen etter at den festet seg. Også har jeg mye spark opp mot ribbeina. Spesielt mot en side.

Skrevet

Ja, det er lov å håpe:) Jeg har heller ikke noe imot at fødselen starter om et par uker, jeg gleder meg til selve fødselen og d å bli ferdig med d, og selvfølgelig mest av alt til lille Ingrid ligger i armene mine:) Men d var derfor jeg spurte, om d kunne være tegn på at fødselen var rundt hjørnet siden hodet allerede ligger nede i bekkendet. Har hørt at hodet ofte ikke fester seg før fødselen hos 2.gangs- eller flergangs fødende, og at det er mest vanlig at hodet fester seg tidligere hos førstegangsfødende?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...